تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹
جالب است ۰
سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد:

صدور کد معاملاتی در بورس آنی شد

سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه، صدور کد معاملاتی به صورت آنی انجام می شود.
صدور کد معاملاتی در بورس آنی شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با توجه به بهره برداری سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان «سجام»، کارگزاران از این پس می توانند کد معاملاتی آنی برای مشتریان خود صادر کنند که این امر تحول بزرگی در ارائه خدمات به فعالان بازار سرمایه فراهم می کند.

پیش از این، اشخاص حقیقی برای دریافت کد معاملاتی باید به یک شرکت کارگزاری مراجعه و پس از احراز هویت و تکمیل فرم های مربوطه، 24 تا 48 ساعت منتظر صدور کد معاملاتی خود می شدند.

اما در روش جدید، این اشخاص می توانند با ثبت نام در سامانه «سجام» و دریافت کد پیگیری به نزدیک ترین شرکت کارگزاری مراجعه و به صورت آنی کد سهامداری خود را دریافت کنند. بر اساس این گزارش، «سجام» یک سامانه زیر ساختی در بازار سرمایه است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یکبار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی،   شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود. از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت دوباره اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است: تمامی فعالان بازار سرمایه «بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا» اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف 6 ماه با مراجعه به سامانه «سجام» به نشانی https://dara.csdiran.com/Sejam، ثبت نام خود را در آن انجام دهند.

ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام نمایند. ثبت نام در «سجام» یکبار برای همیشه و یکبار برای تمامی ارکان بازار از جمله تشکل های خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق های سرمایه گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می کنند.

ثبت نام کنندگان پس از احراز هویّت، از ارائــه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت. نظر به اهمیّت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه گذاران و فعالان می رسد.

1 - پس از گذشت 6 ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیه هیچ شخص حقیقـی و حقـوقـی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق های سرمایه گذاری و ... را دریافت نمایند.

2 - از تاریخ صدور این اطلاعیّه ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله  صدور کد معاملاتی در تمامی بورس ها، صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، صدور کد سبدگردانی و ... صرفاً پس از ثبت نام در این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

3 - نحوه مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یکماه آینده از طریق صدور اطلاعیه و ارسال پیامک به استحضار ثبت نام کنندگان خواهد رسید.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و راهنمایی جهت ثبت نام در این سامانه با تلفن 6461-021 تماس حاصل کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca0inu.49nm615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما