تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
جالب است ۰
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه مقررات سرمایه گذاری در ایران مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: موضوع امنیت سرمایه گذاری و حمایت قانونی از سرمایه گذاران در اهم برنامه های دولت قرار دارد.
امنیت سرمایه گذاری در اولویت برنامه های دولت قرار دارد
به گزارش سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از ایرنا ، غلامحسین شافعی در نشست بررسی فرصت های سرمایه گذاری ایران و تایلند، که در بانکوک برگزار شد، افزود: هم اکنون این سیاست ها از طریق مناطق ویژه و آزاد دنبال می شود و می تواند به جذب سرمایه گذاری جدید در کشور منجر شود.

وی سپس با اشاره به قدرت تاثیرگذار اقتصاد ایران در منطقه آسیای میانه و قفقاز، افغانستان و عراق،گفت: این کشورها هم اکنون در حال نوسازی اقتصاد خود هستند و برای ارتباط با این بازارها می توان به سرمایه گذاری مشترک اقدام کرد.

شافعی با بیان این که قرابت های تاریخی و فرهنگی و مواضع بی طرفانه تایلند در مجامع بین المللی احساس خوبی را فراهم می آورد که می تواند زمینه ای برای پایه گذاری روابط جدید دو کشور و ارتقای وضع مبادلات باشد، تاکید کرد: رشد اقتصادی تایلند پس از بحران اقتصادی نشان می دهد که می توان به آینده این روابط امیدوار بود.

رییس اتاق ایران افزود: در مقابل برداشتن تدریجی محدودیت های ملی و تحریم ها پس از اراده دولت جدید ایران با ابتکارات رییس جمهوری، موقعیت مناسبی درصحنه بین المللی برای ایران فراهم شده که این اراده جدید به شکل پرشتاب در حال تعامل بیشتر با سیاست و اقتصاد جهانی است و در این مسیر کشورهایی از جمله تایلند در اولویت مناسبات ما قرار دارند.

وی صنایع نساجی، صنایع غذایی به خصوص غذای حلال، شیلات، انرژی، محیط زیست و قطعه سازی خودرو را از جمله توانمندی های ایران در ارتباط با تایلند ذکر کرد، خواستار احیای کمیسیون مشترک بین دو کشور ایران و تایلند شد.

شافعی در ادامه خطاب به سفرای هر دو کشور، خواستار پیگیری اجرای تفاهمات صورت گرفته از سوی آنها شد.

در این نشست اودون یونگ دی وای چای، دبیرکل شورای سرمایه گذاری تایلند (BOI) با اظهار امیدواری باینکه حجم تجارت 340 میلیون دلاری بین دو کشور بعد از بازدید هیات تجاری ایران از تایلند افزایش یابد، گفت: هر چند در یک سال اخیر حدود نیم درصد صادرات و واردات بین دو کشور افزایش یافته ولی این پاسخگوی سطح روابط ایران و تایلند نیست.

وی افزود: در حال حاضر هشت پروژه سرمایه گذاری ایران در تایلند و دو پروژه تایلند در ایران در حال تکمیل هستند.

دبیرکل شورای سرمایه گذاری تایلند تشریح کرد: با اینکه اولویت سرمایه گذاری تایلند به کشورهای آ.سه.آن و جنوب آسیا معطوف می شود و کشورهای خاورمیانه نیز در اهداف بعدی برای سرمایه گذاری قرار گرفته اند، اما به دلیل تفاهمات روز گذشته اتاق ایران با اتاق تایلند ما نیز علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری و ارتباط بیشتر با این کشور اعلام کردیم.

یونگ دی وای چای با اشاره به موقعیت محوری تایلند در منطقه آ سه آن و موقعیت جغرافیایی این کشور و اتصال آن به کشور میانمار گفت: با زیرساخت های در حال احداث، امکان اتصال به شرق آسیا از طریق تایلند برای تبادل بیشتر کالا فراهم می شود و برگزاری این نشست ها می تواند با دعوت بیشتر سرمایه گذاران به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

یادآوری می شود، شورای سرمایه گذاری تایلند صدور مجوز تسهیل ورود سرمایه به کشور و همچنین همکاری مشترک برای سرمایه گذاری در کشور دیگر را بر عهده دارد.
 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc8.qi22bqpaal.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین