تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
جالب است ۰
ملاقات اعضای آکادمی دیپلماتیک آذربایجان با معاون بین‌الملل اتاق تهران

آمادگی دو طرف برای همکاری‌های آموزشی

نمایندگان و تعدادی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه دیپلماتیک جمهوری آذربایجان که برای گذراندن یک دوره آموزشی دیپلماسی و امور بین‌الملل در دانشگاه روابط بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران حضور یافته‌اند، روز سه شنبه 23 فروردین به اتاق تهران آمدند و در ملاقات با معاون امور بین‌الملل اتاق تهران در خصوص دیپلماسی اقتصادی و همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی به گفت‌و‌گو نشستند.
آمادگی دو طرف برای همکاری‌های آموزشی
آکادمی دیپلماتیک آذربایجان یک دانشگاه دولتی است که در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در شهر باکو تاسیس شد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،هیات آکادمیک جمهوری آذربایجان طی این ملاقات از نزدیک با فعالیت‌های مختلف به خصوص همکاری‌های بین‌المللی و آموزشی اتاق تهران آشنا شد و در زمینه همکاری ها میان آکادمی دیپلماتیک آذربایجان و اتاق تهران در خصوص برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی ابراز علاقه‌مندی کردند.
محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران در دیدار روز یکشنبه 23 فروردین  با اعضای آکادمی دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، ضمن آنکه توضیحات مفصلی در خصوص جایگاه، ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و فعالیت‌های بین‌المللی اتاق تهران و همچنین اقدامات آموزشی این اتاق برای مهمانان خود ارائه داد، از تشکیل جلساتی پیرامون راه اندازی دوره های آموزشی مشترک میان دو طرف استقبال کرد و آمادگی اتاق تهران در این زمینه را یادآور شد.
بختیاری در این نشست اعلام داشت که اتاق تهران پیش از این، طی همکاری با برخی دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی نسبت به برپایی دوره‌های MBA اقدام کرده است. در همین زمینه، اواخر سال گذشته با همکاری و مشارکت دانشگاه ولتسبورگ آلمان، نخستین دوره مشترک MBA در اتاق تهران آغاز شد که این دوره به مدت دوسال طول خواهد کشید. پیش از آن نیز مشارکت اتاق تهران با دانشگاه صنعتی شریف تهران منجر به برگزاری چندین دوره MBA شد که استقبال گسترده علاقمندان و فعالان اقتصادی را به همراه داشت.
وی همچنین در خصوص مناسبات اتاق تهران در داخل کشور با بدنه دولت و نیز در بیرون از کشور با اتاق های بازرگانی کشورهای مختلف توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد که اتاق تهران طی سال های اخیر تلاش کرده است تا در زمینه دیپلماسی اقتصادی پیشرو باشد و تاکنون نیز گام‌های هدفمندی در این زمینه برداشته شده است.
بختیاری از همسایگی ایران با 15 کشور منطقه به عنوان نقطه قوت اقتصادی ایران یاد کرد و افزود: توسعه همکاری های فنی و اقتصادی با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های اتاق تهران است که نقشه راه آن نیز برای بخش خصوصی تببین شده است.
پس از سخنان معاون امور بین الملل اتاق تهران، دانشجویان و اعضای آکادمی دیپلماتیک جمهوری آذربایجان پیرامون مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی ایران سوالاتی را مطرح کردند که آقای بختیاری به آنها پاسخ داد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.y9xrak9xxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین