تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
جالب است ۰
اسلامی بیدگلی:

اوضاع بر وفق مراد بازار سرمایه است

پیش بینی روند صعودی
دیروز حجم معاملات بسیار قابل توجه بود و علیرغم پیش بینی برخی کارشناسان مبنی بر عدم عرضه مناسب، عرضه ها معقول بود و در حدود ۷۲۰ میلیارد تومان حجم معاملات به ثبت رسید که به نظر می رسد با این اتفاق در عرصه سیاسی و همچنین اقتصادی، شاهد ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی قابل توجهی در بازار سرمایه ایران باشیم .
اوضاع بر وفق مراد بازار سرمایه است
خوشبختانه بازار انتظارات مردم را در هفته دوم معاملاتی فروردین ماه برآورده کرد و به نظر می رسد نتیجه مذاکرات هسته ای با تلاش مسئولان کشور بر وفق مراد بازار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا، علی اسلامی بیدگلی، رییس هیأت مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی، در خصوص تأثیر نتایج مذاکرات هسته ای بر بازار سرمایه اذعان داشت: نتیجه مذاکرات هسته ای بر وفق مراد بازار در نخستین روز دومین هفته کاری بود و بازار با رشد 2100 واحدی شاخص کل و به بیان دیگر در حدود 3.2 درصدی، مواجه شد.

وی در این خصوص افزود: طی معاملات دیروز، تمامی شرکت های مورد معامله در تابلوی بورس با سقف قیمت معامله شده و با رشد قیمت مواجه بودند.

بیدگلی در این خصوص ادامه داد: دیروز حجم معاملات بسیار قابل توجه بود و علیرغم پیش بینی برخی کارشناسان مبنی بر عدم عرضه مناسب، عرضه ها معقول بود و در حدود 720 میلیارد تومان حجم معاملات به ثبت رسید که به نظر می رسد با این اتفاق در عرصه سیاسی و همچنین اقتصادی، شاهد ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی قابل توجهی در بازار سرمایه ایران باشیم .

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه در خصوص صنایع مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی خاطرنشان ساخت: بدیهی است که در صورت ورود سرمایه گذاران خارجی باید صنایع مختلف را بازنگری و بررسی مجدد کنیم ولی به نظر می رسد که صنایع معدنی و پتروشیمی مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.

وی در خصوص تأثیر این توافق بر بازار سرمایه در روزهای آتی اظهار داشت: به طور کلی روند بازار روند صعودی خواهد بود، در نتیجه برای هفته جاری و اوایل هفته آتی روند صعودی پیش بینی می شود .

وی گفت: با حصول این توافق سیاسی ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه کاهش پیدا کرده و با ورود جریانات نقدی توسط سرمایه گذاران خرد و اشخاص حقوقی به بازار سرمایه مواجه خواهیم شد که به این ترتیب حجم تقاضا افزایش می یابد و شاهد رونق در بازار سرمایه خواهیم شد.

بیدگلی در پایان تأکید کرد: در بلند مدت انتظار داریم با رفع محدودیت ها حجم مبادلات و تولید بنگاه های موجود در بورس افزایش پیدا کند و طبیعتا انتظار رشد درآمد در این بنگاه ها را داریم ، به این ترتیب، در زمانی که انتظار رشد وجود دارد افزایش قیمت سهام هم انتظار می رود .

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdci.yarct1arqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین