تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
جالب است ۰
پورابراهیمی در توصیه به سهامداران گفت: قدرمسلم سهامداران باید تصمیمات خود را به دور از هیجانات و احساسات در بازار اخذ کنند و در تمام موارد وضعیت موجود اقتصاد و شرایط فعلی کشور را لحاظ کنند. همچنین با تمرکز بر صنایع، علاوه بر کسب بازدهی به سمتی حرکت کنند که استقبال آنها از صنایع منجر به اقدامات موثر در اقتصاد کشور شود.
بررسی تاثیرات میان مدت و کوتاه مدت کاهش تحریم ها بر بازار سرمایه
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعلام بیانیه مشترک بین ایران و گروه 1+5 را نخستین گام رو به جلو برای دفاع از حقوق قانونی و ملی کشور دانست و باتوصیه به سهامداران برای در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور در تصمیمات خود، ایجاد فضای مثبت در بازار سرمایه را با توجه به بیانیه مشترک اعلام شده پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا، محمدرضا پورابراهیمی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیرات بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 با اشاره به اینکه تاثیرات ناشی از تحریم ها تنها بخشی از اقتصاد کشور را شامل می شود، گفت: تا پیش از اعمال تحریم ها نیز اقتصاد کشور با چالش هایی مواجه بوده است، اما اگر اعلام این بیانیه مشترک را مبنای انجام توافق نامه در تیرماه در نظر بگیریم در دو بازه کوتاه مدت و میان مدت شاهد تاثیرات آن در بازار سرمایه خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون فضای روانی مثبتی حاکم شده و بازار سرمایه کشور نیز فراواکنشی است، پیش بینی می شود شاهد اثرات مثبت این جو روانی باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه آثار مثبت کوتاه مدت ایجاد شده به واسطه بیانیه اعلام شده در صورتی که به متن توافق اصلی برسد اثر مثبت بیشتری خواهد داشت تصریح کرد: در میان مدت نگاه بازار بیش از جو روانی، مبتنی بر وضعیت اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت های درونی کشور و سایر مولفه های اثرگذار خواهد بود. به این معنا که کاهش نرخ سود بانکی ، فضای کسب و کار و ... بر روند فعالیت های بازار سرمایه اثر خواهد گذاشت و این مولفه ها الزاما ارتباطی با تحریم ها ندارند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در صورتی که بتوانیم از اثرات کاهش تحریم ها و تبعات ناشی از آن بهره بگیریم می توانیم شاهد نتایج خوبی در بازار سرمایه باشیم، در غیر این صورت حذف تحریم ها تنها یک مسکن آنی خواهد بود .

پورابراهیمی با تاکید بر کاهش هزینه های سرمایه گذاری همراستا با اعلام بیانیه مشترک و کاهش تحریم ها خاطرنشان کرد: قطعا حذف تحریم ها و تاثیرات ناشی از کاهش آن منجر به کاهش هزینه های سرمایه گذاری خواهد شد و همانطور که مستحضرید بالابودن هزینه های سرمایه گذاری یکی از چالش های اقتصادی کشور است که موجب فشار مضاعف بر تولید ، صنعت و حوزه های اقتصادی شده است.

وی افزود: برداشته شدن تحریم ها این موارد که جزو عوامل بازدارنده برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه است، موجب می شود تا شاهد رشد سرمایه گذاری ها و بهبود آن باشیم.

پورابراهیمی در توصیه به سهامداران گفت: قدرمسلم سهامداران باید تصمیمات خود را به دور از هیجانات و احساسات در بازار اخذ کنند و در تمام موارد وضعیت موجود اقتصاد و شرایط فعلی کشور را لحاظ کنند. همچنین با تمرکز بر صنایع، علاوه بر کسب بازدهی به سمتی حرکت کنند که استقبال آنها از صنایع منجر به اقدامات موثر در اقتصاد کشور شود.

 
https://sarmayegozarionline.ir/vdch.qnit23nimftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین