تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۱
جالب است ۰
در صورتی که دیدمان به شاخص را درست کنیم و در پی کارایی اصلی آن باشیم ؛ معرفی شاخص های جدید به ویژه شاخص قیمتی که به نوعی روند قیمت را به صورت میانگین نشان می دهد کمک زیادی در محاسبات بازار و همچنین پژوهش های اقتصادی دارد.
تنوع شاخص ها در بورس، تصمیم گیری را تسهیل می کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا ،مدیرعامل تامین سرمایه امین معرفی شاخص های جدید به ویژه شاخص قیمتی در بازار را اقدامی مثبت و در راستای تسهیل شرایط برای تصمیم گیری سرمایه گذاران و متغیری مورد استفاده در پژوهش های اقتصادی برشمرد.

علی سنگینیان، مدیرعامل تامین سرمایه امین با بیان اینکه تنوع شاخص ها در بازار سرمایه قدم خوبی است گفت: هرچه تعداد شاخص ها در بازار بیشتر شود بهره برداری و استفاده از این متغیر، امکان تصمیم گیری را برای سرمایه گذاران راحت تر می کند، ضمن اینکه قرار نیست همه سرمایه گذاران با دیدگاه های متفاوتیکه دارند بر اساس روند یک شاخص تصمیم بگیرند.

وی افزود: تنوع شاخص ها علاوه بر تسهیل در تصمیم گیری زمینه ابزاری سازی در شاخص را فراهم می کند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین تصریح کرد: متاسفانه عمده تصمیم گیری ها بر اساس روند شاخص است، این درحالی است که شاخص برایند عکس العمل تصمیم سرمایه گذاران است.

سنگینیان با اشاره به اینکه شاخص عملکرد بازار را نشان می دهد خاطرنشان کرد: در صورتی که دیدمان به شاخص را درست کنیم و در پی کارایی اصلی آن باشیم ؛ معرفی شاخص های جدید به ویژه شاخص قیمتی که به نوعی روند قیمت را به صورت میانگین نشان می دهد کمک زیادی در محاسبات بازار و همچنین پژوهش های اقتصادی می تواند داشته باشد.

حمایت از سرمایه گذاران حقیقی

مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص راه اندازی اوراق پاداش سهام گفت: این قبیل سیاست ها بیش از آنکه کلان بازار را تحت تاثیر قرار دهد می تواند با ایجاد تقاضا فشار برای فروش را کم کند .

وی افزود: این اوراق عمدتا با هدف حمایت از سرمایه گذاران حقیقی اجرا می شود و عاملی برای بهبود شرایط سرمایه گذاری است.

سنگینیان در خصوص تاثیر بودجه 94 بر بازار سرمایه تصریح کرد: به واسطه کاهش درآمدهای نفتی دولت باید توجه بیشتری را به بخش خصوصی داشته باشد و حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت یا کم اتکاتر به نفت میتواند فرصت خوبی باشد تا بخش خصوصی که سهم بالایی در اقتصاد ندارد با وجود اینکه بنگاه ها و تعداد بزرگ است بتواند این سهم را در اقتصاد ارتقا دهد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین افزود: بخش خصوصی تا زمانی که سهم کمی از بازار را داشته باشد توان رقابت با بخش خصوصی و رقابت پذیری در عرصه بین المللی را ندارد و نمی تواند بحران ها و شوک های احتمالی را تحمل کند.

وی تصریح کرد: اگر فرآیند سیاست خصوصی سازی که در سال اخیر از سوی دولت پیگیری شده تکمیل شود علاوه بر تقویت بخش خصوصی میتواند پتانسیل های موجود در این بخش را رشد دهد.

سنگینیان برداشته شدن محدودیت های بین المللی را یکی از ارکان این رشد برشمرد و گفت: استراتژی کنونی دولت در بحث مذاکرات و جدیت در این موضوع نکته مهمی است که به تدریج شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود.

مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به کاهش یک درصدی رشد تولید در سال های 90 تا 92 تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین رشد اقتصادی کشور در یک دهه اخیر به چهار درصد می رسد اگر به گونه ای عمل شود که اهدافی مانند تحقق رشد هشت درصدی در اقتصاد طبق سند چشم انداز و سایر برنامه های توسعه ای کشور دنبال شود می تواند ظرفیت های از دست رفته را در اقتصاد جبران کند.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.-nit23ni-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین