تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
جالب است ۰
با توجه به این که طبق بخشنامه جدید، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هم می توانند در ابزارهای با ریسک کمتر سرمایه گذاری کنند کاهش ریسک سرمایه گذاری رخ می دهد و همچنین می توان به تقویت صندوق های بادرآمد ثابت و همزمان تقویت صندوق های سرمایه گذاری مشترک اقدام کرد.
افزایش جریان نقدی بازار سرمایه با سرمایه گذاری صندوق ها در صندوق ها
با توجه به این که صندوق های سرمایه گذاری معمولا به حد کافی تنوع پرتفوی سرمایه گذاری دارند و صندوق با درآمد ثابت هم بهتر است که در ابزارهای با ریسک پایین تر و قابل محاسبه سرمایه گذاری کنند، به نظر می رسد که این بخشنامه جدید مبنی بر صدور مجوز سرمایه گذاری صندوق ­های سرمایه­ گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در واحدهای صندوق ­های سرمایه‌ گذاری "در سهام" و "مختلط" ، فرصت مناسبی را ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا، علی اسلامی بیدگلی، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص بخشنامه جدید اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: این بخشنامه جدید این امکان را برای صندوق های با درآمد ثابت ایجاد می کند که هم از مزیت های حضور در بازار سرمایه استفاده بکنند و هم بتوانند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهند.

اسلامی بیدگلی تأکید کرد: مفهومی در دنیا به معنای fund of fundبسیار متداول است و طی این مفهوم، عمدتا صندوق های سرمایه گذاریی تشکیل می شوند که وظیفه آنها سرمایه گذاری در سایر صندوق های سرمایه گذاری است .

وی ادامه داد: از این طریق ریسک در یک مرحله دیگر هم توزیع می شود و به این طریق افرادی که با درجه احتیاط بیشتری می خواهند وارد بازار سرمایه شود از این صندوق هایی که در صندوق های دیگر سرمایه گذاری می کنند استفاده خواهند کرد و ریسک با دولایه غیر مستقیم پوشش داده می شود .

اسلامی بیدگلی در ادامه افزود: با توجه به این که طبق این بخشنامه صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هم می توانند در ابزارهای با ریسک کمتر سرمایه گذاری کنند، کاهش ریسک سرمایه گذاری رخ می دهد  و همچنین می توان به تقویت صندوق های با درآمد ثابت و همزمان تقویت صندوق های سرمایه گذاری مشترک اقدام کرد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان ساخت: امیدواریم شاهد ورود منابع های جدید به سمت بازار سرمایه باشیم.

وی ادامه داد: این بخشنامه می تواند به کاهش هزینه های مدیران صندوق های با درآمد ثابت کمک کند و فرصت حضور در بازار سرمایه به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود.

بیدگلی افزود: در چند سال گذشته، صندوق های با درآمد ثابت اجازه سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه تا سقف 30 درصد منابع گردآوری شده را داشتند ولی با توجه به این که این صندوق ها مستقیم در بازار، سرمایه گذاری کردند و دچار افت بازار سرمایه شدند لذا ارزش صندوق ها به صورت قابل ملاحظه ای افت کرد در صورتی که باید ارزش صندوق های سرمایه گذاری کمتر از پرتفوی سهام آنها افت کند به این دلیل که مدیران حرفه ای دارد .

بیدگلی در ادامه تصریح داشت: این بخشنامه هم به بهبود عملکرد صندوق های با درآمد ثابت کمک می کند و هم موجب ورود منایع جدید در صندوق ها می شود که به نظر اتفاق مثبتی است که اگر به درستی اطلاع رسانی و بازاریابی شود؛ موفقیت خوبی را در افزایش بازده صندوق های با درآمد ثابت و افزایش جریان نقدی ورودی به بازار سرمایه به ثبت می رساند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.90x2yt0xxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین