تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵
جالب است ۰
در طراحی این صندوق، بخشی از پرتفوی صندوق توسعه بازار سرمایه که نمادها و تعداد هر یک از آنها نیز مشخص است، در تاریخ معینی به عنوان آورده غیر نقد صندوق توسعه بازار سرمایه لحاظ شده است و واحدهای سرمایه گذاری متعلق به صندوق توسعه بازار سرمایه عرضه عمومی می شود.
در سپاس، واحدهای صندوق توسعه بازار سرمایه عرضه عمومی می شود
توسعه ابزارهای نوین مالی و فراهم آوردن امکان تامین مالی مناسب از جمله مهمترین اهداف و کارکردهای بازار سرمایه محسوب می شود. از سویی دیگر، توجه به وضعیت موجود در طراحی ابزار مالی خاص که بتواند پاسخگوی نیازهای روز باشد، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا ،رضا نوحی، کارشناس مسئول اداره امور نهادهای مالی درباره مزیت طراحی صندوق سرمایه­ گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم (سپاس) گفت: این صندوق به گونه ای طراحی شده که با صدور اختیار فروش تبعی برای واحدهای سرمایه گذاری صندوق یادشده با قیمت عرضه 10هزار ریال و قیمت اعمال 13 هزار ریال در تاریخ 31فروردین1395، بازده قابل قبول مطمئنی به سرمایه گذاران می دهد.

وی افزود: سرمایه گذاران برای بهره مندی از نرخ اعمال یاد شده ملزم به نگهداری واحدهای صندوق تا تاریخ اعمال هستند. به عبارتی این ابزار مشوق سرمایه گذارانی است که با افق میان مدت اقدام به سرمایه گذاری می کنند و از این نظر تفاوت میان بازار سرمایه و بازار پول به وضوح تفکیک شده است.

 این کارشناس مسوول خاطر نشان کرد: همچنین به واسطه تعلق اوراق تبعی، در صورتی سرمایه گذاران قادر به تحصیل مبلغ 13 هزار ریال به ازای هر واحد سرمایه گذاری خواهند بود که تا تاریخ اعمال، واحدها را در اختیار داشته باشند. البته هیچ مانعی برای خروج سرمایه گذاران قبل از سررسید و دوره اعمال وجود ندارد.

وی در اینباره توضیح داد: در صورت خروج قبل از تاریخ اعمال، اگر قیمت واحدهای سرمایه گذاری به بیش از قیمت اعمال برسد، خروج سرمایه گذاران با قیمتی بیش از قیمت اعمال و بازدهی بالاتر از بازدهی پیش بینی شده خواهد بود و در صورتی که قیمت واحدهای سرمایه گذاری کمتر از قیمت اعمال باشد، سرمایه گذاران با قیمت بازار از صندوق خارج می شوند که ممکن است بازده مورد انتظار را نصیب آنان نکند.

نوحی تصریح کرد: بدیهی است اختیار تبعی فروش با انتقال واحدهای سرمایه گذاری به شخص جدید، به صورت خودکار به سرمایه گذار جدید منتقل می شود و وی می تواند نسبت به نگهداری واحدهای سرمایه گذاری تا تاریخ اعمال و یا فروش آن پیش از تاریخ اعمال تصمیم گیری کند.

کارشناس مسئول اداره امور نهادهای مالی با اشاره به این نکته که سرمایه گذاری در صندوق سپاس همانطور که برای سرمایه گذاران در سطح انفرادی دارای منافع متعددی است، در سطح کلان نیز از مزیت های قابل ملاحظه ای برخوردار است، گفت: در طراحی این صندوق، بخشی از پرتفوی صندوق توسعه بازار سرمایه که نمادها و تعداد هر یک از آنها نیز مشخص است، در تاریخ معینی به عنوان آورده غیر نقد صندوق توسعه بازار سرمایه لحاظ شده است و واحدهای سرمایه گذاری متعلق به صندوق توسعه بازار سرمایه عرضه عمومی می شود.

وی با بیان این نکته که منابع تامین شده برای صندوق توسعه بازار سرمایه می تواند مجدداً به بازار سرمایه بازگردد و سمت تقاضا برای سرمایه گذاری در سهام را تقویت کند، توضیح داد: سرمایه صندوق های سرمایه گذاری می تواند متغییر باشد. لذا به دفعات امکان به کارگیری چنین راهکاری برای انتقال بخشی از پرتفوی صندوق توسعه بازار سرمایه به صندوق سپاس و تقویت بخش تقاضای سهام از طریق منابع مالی تامین شده برای صندوق توسعه بازار سرمایه وجود دارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.ie8fuqe8hsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین