تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
جالب است ۰
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ایجاد رابطه ای منطقی بین دو بازار پول و سرمایه

تصمیمات مقطعی و ناپایدار، مهمترین مشکل اقتصاد و بازار سرمایه است
نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مشکلات کنونی بازار سرمایه تصمیمات مقطعی و ناپایدار است، این در حالی است که ما امروز به این عقلانیت رسیده ایم که برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور و بزرگ شدن حجم بازار سرمایه نیازمند تصمیمات منطقی و پایدار هستیم. در قانون اخیر حمایت از تولید که در شورای نگهبان در حال بررسی است، تصمیماتی در این راستا اتخاذ شده که قابل دفاع و پایدار است.
ایجاد رابطه ای منطقی بین دو بازار پول و سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز قبل در نشست هم اندیشی فعالان بازار سرمایه با بیان این مطلب در حمایت از بازار سرمایه گفت: برپایی چنین نشست هایی پیام آور نگاه ویژه مسئولین کشور، مدیران اقتصادی، دولت و مجلس به بازار سرمایه است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از بازار سرمایه تصمیم و اراده استراتژیک دولت است، تصریح کرد: بدیهی است ما در این مسیر با فراز و نشیب ها، چالش ها، فرصت ها و تهدیدهای زیادی روبرو هستیم که باید به طوری شایسته با تدبیر نسبت به حل آنها قدم برداریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مشکلات کنونی بازار سرمایه تصمیمات مقطعی و ناپایدار است، این در حالی است که ما امروز به این عقلانیت رسیده ایم که برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور و بزرگ شدن حجم بازار سرمایه نیازمند تصمیمات منطقی و پایدار هستیم.

به عقیده ابوترابی، در قانون اخیر حمایت از تولید که در شورای نگهبان در حال بررسی است، تصمیماتی در این راستا اتخاذ شده که قابل دفاع و پایدار است.

وی افزود: هم اکنون اراده جدی برای برون رفت از این فضا با حرکت به سمت قوانین پایدار  وجود دارد.

وی از دیگر مشکلات فراروی بازار را فضای کنونی کسب و کار عنوان و اضافه کرد: هم اکنون مشکلات فراروی بازار کسب و کار، رصد مشکلات و گشودن گره ها ، دغدغه مشترک دولت و مجلس است که امید می رود با نگاه منطقی بین دو نهاد شاهد قدم های قابل قبول در این راه باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پرداخت بدهی های معوق پیمانکاران این طور گفت: در پرداخت بدهی های معوق پیمانکاران، در لایحه بودجه و قوانین حمایت از تولید راهکارهایی برای برون رفت از این تنگنا ارایه شده که امید است کارساز باشد.

وی تاکید کرد: در کشور باید این نگاه نهادینه شود که متناسب با ظرفیت پولی و مالی کشور برنامه ها تدوین شده و تصمیمات اتخاذ شود، زیرا عدم در نظر داشتن این اصل، امروز به ریشه اصلی مشکلات در تصمیمات اقتصادی تبدیل شده است.

ابوترابی همچنین با انتقاد از حضور گسترده دولت در اقتصاد بیان کرد: سه دهه است دولت با حضور خود فرصتی به بخش خصوصی نمی دهد در صورتیکه دولت باید خود را کنار کشیده و فضا را برای بخش خصوصی باز کند.

ایجاد رابطه ای منطقی بین دو بازار پول و سرمایه از دیگر تاکیدات او در سخنانش بود که مورد استقبال حاضرین درجلسه قرارگرفت، به گفته ابو ترابی، امروز بازار پول نه تنها با بازار سرمایه، بلکه با همه بازارها وارد رقابتی سخت شده و مجالی به دیگر بازارها نمی دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دنیا صحبت از برقراری رابطه منطقی بین نرخ تورم و تسهیلات است، ابراز داشت: بانک مرکزی باید نظارت خود را بر روی نرخ سود بانکی بیشتر کند تا آثار تحول در حوزه اقتصاد نمایان شود.

ابوترابی می افزاید: در شرایط کنونی نرخ تورم 16 درصدی کنونی، نشان می دهد که ارزش واقعی پول هم فراتر از این رقم نیست ، پس چطور است که بانکها سود 30 درصدی می دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرداخت سود بانکی 30 درصدی ، به معنای بدهکار بودن موسسات است که برای جذب منابع و بازپرداخت بدهی های خود دست به چنین کارهایی می زنند.

وی در پایان تاکید کرد: موسسات برای جذب منابع این ارقام و سودها را ارایه می دهند درحالیکه اگر بانک مرکزی در این راستا به رسالت خود عمل نکند با مصیبت جانکاهی روبرو می شویم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci.parct1arubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین