تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
جالب است ۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، با واگذاری سهام شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) خلیج‌فارس را با اولویت تعاونی از طریق بورس و فرابورس موافقت کردند.
واگذاری هلدینگ خلیج فارس از طریق بازار سرمایه قطعی شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور، با واگذاری سهام شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) خلیج‌فارس را با اولویت تعاونی از طریق بورس و فرابورس موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از ایسنا، بر اساس این مصوبه مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است از طریق سازمان خصوصی‌سازی تا پایان سال 1394 کلیه سهام، سهم‌الشرکه، حق تقدم ناشی از سهام و سهم‌الشرکه، حقوق مالکانه، حق‌ بهره‌برداری و مدیریت دولت را در بنگاه‌های گروه‌های یک و دو ماده (2) قانون مذکور و شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) خلیج فارس و حقوق مالکانه و حق بهره‌برداری از کلیه معادن در حال بهره‌برداری فعال و غیرفعال و نیز باطله‌های قابل فروش موجود در معادن متعلق به دولت و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن سازمان به بخش‌های خصوصی و تعاونی با اولویت تعاونی از طریق بورس، فرابورس و مزایده واگذار و منابع حاصل را به ردیف شماره 310502 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.

در جریان رسیدگی به این بند از لایحه بودجه، تعدادی از نمایندگان پیشنهاد حذف شرکت هلدینگ خلیج‌فارس را داشتند بر این اساس که اگر این شرکت حذف شود از انحصار خارج شده و شامل بسیاری از موارد دیگر می‌باشد که پس از بررسی‌های لازم مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

همچنین در مورد معادن نیز مباحثی مطرح شد که باید شامل تمامی فعالیت‌های این حوزه باشد اما این مساله نیز با موافقت نمایندگان روبرو نشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.f0x2yt0x5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین