تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
جالب است ۰
این برنامه در افق زمانی چهارساله تدوین شده و هدف آن حاکم کردن نگاه راهبردی و آینده نگر بر مسیر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازار سرمایه بوده است مضافا" بر اینکه تدوین و اجرایی کردن این برنامه به میزان زیادی از همپوشانی و موازی کاری جلوگیری کرده است.
پیشرفت ۵۰ درصدی برنامه راهبردی ICT بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،در بیست و هفتمین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه، که روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه با حضور اعضاء شورا و فعالان حوزه ICT بازار سرمایه تشکیل شد، میزان پیشرفت و نحوه بروز رسانی برنامه راهبردی توسعه ICTبازار سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در ابتدای این جلسه مهندس آرش بابایی سرپرست فناوری اطلاعات سازمان بورس و دبیر شورای راهبری ICT بازار سرمایه، ضمن تشکر از اعضای شورا در خصوص همکاری و مشارکت آنها در تهیه این برنامه، آن را برنامه ای جامع که شامل تمامی ارکان بازار سرمایه است دانست و بر لزوم ادامه همکاری و کمک آنها برای بهبود مستمر این برنامه تاکید کرد.

 وی همچنین از اعضای شورا درخواست کرد تا الزامات امینتی ارائه شده از سوی مرکز مکنا را رعایت کرده و در صورتی که در حوزه زیر ساخت مشکلی وجود دارد و یا نیازمندتقویت هستند به سازمان بورس اطلاع­رسانی کنند.

در ادامه علی عبدالهی، مشاور فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان اهداف و محورهای اصلی برنامه راهبردی توسعه ICT بازار سرمایه بیان داشت که این برنامه در افق زمانی چهارساله تدوین شده و هدف آن حاکم کردن نگاه راهبردی و آینده نگر بر مسیر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازار سرمایه بوده است مضافا" بر اینکه تدوین و اجرایی نمودن این برنامه به میزان زیادی از همپوشانی و موازی کاری جلوگیری کرده است.

 دکتر عبدالهی تصریح کرد: لیست پروژه ها و اقدامات این برنامه به تفکیک هر یک از ارکان بازار سرمایه در اسفندماه سال 1391 ابلاغ شده و بر اساس گزارش های عملکرد دریافت شده، برآوردها نشان می دهد که میزان پیشرفت برنامه حدود 50درصد است.

 وی در ادامه بیان داشت که این برنامه  یک سند پویاست و لازم است به واسطه تغییر هر یک از مولفه‌های موثر بر آن، به‌صورت مستمر مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد. همچنین اخذ نظرات اعضای شورای راهبری ICT بازار سرمایه، توجه رابطه همراستایی بین این برنامه و سیاست ها و راهبردهای وزارت اقتصاد و امور دارایی، برنامه راهبردی سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادهای فعال در بازار سرمایه را برای بازبینی و در اعمال اصلاحات احتمالی را ضروری دانست.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه راهبردی توسعه ICT بازار سرمایه ، بیانیه چشم‌انداز توسعه ICT بازار سرمایه عبارتست از: «فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه بازار سرمایه با تکیه بر زیرساخت‌های امن، پایدار و در دسترس، امکان اطلاع رسانی شفاف و به موقع، انجام معامله منصفانه و نظارت اثربخش بر بازار را از طریق کانال‌های ارتباطی متنوع برای فعالان بازار سرمایه فراهم می کند.»

در راستای تحقق این چشم انداز، اهداف بنیادین توسعه ICT بازار سرمایه که به طور شفاف تعیین کننده جهت اصلی حرکت است به شرح ذیل تدوین شده است:

·         برقراری امنیت پایدار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه

·         توسعه زیرساخت‌های پایدار، قوی و در دسترس

·         توسعه خدمات نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، متناسب با نیاز سرمایه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان

·         توسعه مدیریت داده، اطلاعات و دانش در بازار سرمایه

·         مکانیزه کردن فرآیندهای بازار سرمایه، با تمرکز بر شکل­گیری سامانه‌های یکپارچه

·         ایجاد و توسعه کانال‌های دسترسی متنوع ارائه خدمات به ذی‌نفعان

·         ارتقاء و بهبود نقش، اثرگذاری و جایگاه ICT بازار سرمایه

·         ارتقاء سطح تعامل پذیری سامانه های بازار سرمایه

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.zb5urhb8giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین