تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
جالب است ۰
برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه بیش از ۷۰ سرمایه گذار خارجی در سال ۹۳ وارد این بازار شده اند.
۷۰ سرمایه‌گذار خارجی وارد بورس تهران شدند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در هشت ماه گذشته 72 سرمایه گذار خارجی پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کدهای سهامداری خود را دریافت کرده و به جمع سهامداران بازار سرمایه ایران ملحق شدند.

بر پایه این گزارش؛ نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 1373 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 286 کد سهامدار برای افراد خارجی صادر شده است.
همچنین سرمایه گذارانی از انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، عراق، پاکستان و افغانستان از ابتدای سال 93 وارد بازار سرمایه ایران شده اند و در این فهرست نام 25 ایرانی مقیم خارج از کشور دیده می شود که آمارها نشان از افزایش حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در بازار سرمایه می دهد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اوایل آبان ماه امسال در حاشیه راه اندازی سامانه پس از معاملات از تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی خبر داده بود.
به گفته صالح آبادی، سازمان بورس با همکاری سازمان سرمایه گذاری خارجی در حال بررسی و ارتقای مقررات ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه است.
همچنین تسویه چند ارزی، یکی از ویژگی های مهم سامانه جدید پس از معاملات است که این مزیت، امکان اتصال این سامانه را به سایر کشورها فراهم می کند تا شرایط برای بین المللی شدن بازار سرمایه ایران مهیا شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.z8wbjh8zo9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین