تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
جالب است ۰
تحلیلگران پیش بینی می‌کنند قیمت نفت که اکنون نیز در بالاترین رکورد سه سال گذشته قرار دارد، ممکن است در صورت تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی جهش بیشتری پیدا کند.
پیش‌بینی نفت ۱۰۰ دلاری در آینده نزدیک
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، استراتژیست‌های بانک "جی پی مورگان" در یادداشتی نوشتند: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا ایران را مجددا هدف تحریم قرار دهند و حضور قدرت‌های غربی در سوریه گسترش یابد، نفت برنت ممکن است به 80 دلار در هر بشکه جهش پیدا کند.

به گفته این استراتژیست‌ها، ریسک‌هایی که تصور می‌رفت در تابستان امسال با تحریم‌های ایران به واقعیت بپیوندند، به دلیل رویدادهای سوریه سریعتر ظهور کرده‌اند. با اینهمه خصومت‌های جدید در سوریه احتمالا تاثیر چندانی بر نفت ندارند زیرا تولید نفت این کشور به دلیل جنگ هفت ساله به شدت کاهش پیدا کرده است.

تصمیم برای وضع مجدد تحریم‌های ایران در ماه مه، ممکن است فشار بر بازارهای نفت را حفظ کرده و قیمت‌ها را بالاتر ببرد. از آنجا که آمریکا نفت ایران را خریداری نمی‌کند، تحریم‌های اتحادیه اروپا و حتی برخی از مشتریان آسیایی ممکن است بازار را تکان دهد.

استراتژیست‌های "جی پی مورگان" قیمت بالاتر برای نفت به مدت سه تا شش ماه پیش از اینکه تولید شیل آمریکا بتواند پاسخگو باشد را پیش‌بینی می‌کنند.

در حالی که قیمت برنت 8 درصد در سال 2018 و بیش از 30 درصد طی سال گذشته رشد داشت، این افزایش قیمت‌ها برای چنین بازار پرنوسانی چندان قابل توجه نبودند و به دلیل اینکه تقاضای قوی به این افزایش قیمت کمک کرد، هشداربرانگیز نبودند.

آنیش کاپادیا، موسس و مدیرکل شرکت "آکاپ انرژی" نیز در گفت و گو با شبکه "سی ان بی سی" گفت: قیمت نفت در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ممکن است به بیش از 100 دلار در هر بشکه صعود کند. وی در بخشی از اظهاراتش گفت: اگر اوضاع در خاورمیانه بغرنج شود بعید نیست امسال قیمت نفت سه رقمی شود.

وی خاطرنشان کرد شش ماه پیش که پیش بینی می شد قیمت نفت به 60 یا 70 دلار برسد، فعالان بازار به چنین پیش بینی می‌خندیدند اما از آن زمان تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به احتمال افزایش قیمت‌های نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه در سال جاری، قوت بخشیده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaian6.49nee15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما