تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
جالب است ۰
موسسه بین المللی تحقیقات BMI پیش بینی کرد رشد اقتصادی عراق در سال آتی میلادی با یک جهش بزرگ به ۴.۵ درصد خواهد رسید.
رشد اقتصادی عراق سه برابر می شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،موسسه یاد شده، رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی را نیز 1.5 درصد پیش بینی کرده است.

این موسسه، تلاش های دولت عراق برای بازسازی کشور را علت افزایش رشد اقتصادی در سال 2019 و جهش آن از 1.5 به 4.5 درصد دانسته است.
موسسه تحقیقاتی BMI یک موسسه معتبر بین المللی است که به کار تجزیه و تحلیل در مسائل مربوط به اقتصاد کلان، صنعت و بازارهای مالی جهان می پردازد.
این پیش بینی درحالی است که ارزش دینار،پول ملی عراق در برابر دلار نیز طی سه ماه گذشته روند صعودی داشته است به گونه ای که از نرخ برابری 1250 دینار در ماه آذر به تدریج به 1200 دینار در روزهای اخیر رسیده است.
درعین حال بازسازی مناطق ویران شده در اثر جنگ داعش، فقر و بیکاری از جمله معضلاتی است که دولت عراق در دوران پساداعش با آن دست به گریبان است.
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق پس از اعلام پایان نظامی داعش در آذرماه 96 گزارش داد که هجوم داعش به عراق 100 میلیارد دلار خسارت مادی در برداشته است. وی همچنین از تصویب سندملی بازسازی این کشور به ارزش همین مبلغ خبر داد که با توجه به محدود بودن منابع داخلی، بخش بزرگی آن باید از طریق سرمایه های خارجی جذب شود.
گسترش همکاری های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری های خارجی از جمله اولویت های دولت عراق در دوره جاری است و ماههاست مذاکرات جدی با شرکت های بزرگ بین المللی در این خصوص آغاز شده است.
عراق همچنین در جریان کنفرانس بازسازی عراق اواخر بهمن ماه گذشته درکویت، موفق شد موافقت لازم برای جذب بیش از 30 میلیارد دلار اعتبارات و منابع سرمایه ای از برخی کشورهای شرکت کننده را کسب کند.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjxaev.uqetizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما