تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
جالب است ۰
پس از سه ماه تولید ثابت، تولید نفت خام روسیه در مارس بدنبال اقدام تولیدکنندگان روسی به افزایش سطح تولید، به ۱۰.۹۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد.
روسیه در توافق نفتی با اوپک تقلب می‌کند؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تولید روسیه در ماه میلادی گذشته به بالاترین میزان در 11 ماه اخیر رسید و اندکی بالاتر از سقف تولید تعیین شده برای این کشور تحت پیمان کاهش تولید جهانی بود.

این نخستین افزایش تولید روسیه از دسامبر و بالاترین میزان تولید از آوریل سال 2017 است که سطح تولید این کشور به 11 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

تحت توافق میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که از ابتدای سال 2017 به اجرا درآمد، مسکو متعهد شد تولیدش را به میزان 300 هزار بشکه از سطح تولید 11.247 میلیون بشکه در اکتبر سال 2016 کاهش دهد.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد این کشور در مارس تولیدش را به میزان 280 هزار و 220 بشکه نسبت به سطح تولید اکتبر 2016 کاهش داده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در بیانیهای اظهار کرد پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید با اوپک، 93.4 درصد بوده است. نوسان تولید در مارس به دلیل تقاضای بالا برای گاز و شرایط فصلی بازار داخلی بوده است. روسیه برای متعادل کردن بازار نفت کاملا متعهد است.

تولید روسیه در مقایسه با 10.95 میلیون بشکه در روز در فوریه، به 10.97 میلیون بشکه در روز در مارس افزایش یافت.

صادرات خط لوله نفت روسیه در مارس به 4.163 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با 4.162 میلیون بشکه در روز در فوریه، اندکی افزایش داشت.

توافق کاهش تولید جهانی قرار است تا پایان سال 2018 اجرا شود.

کشورهای عضو اوپک، روسیه و شمار دیگری از تولیدکنندگان غیراوپک با هدف تقویت قیمت‌ها، موافقت کرده اند تولیدشان را از ژانویه سال 2017 به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز محدود کنند. تا پیش از اجرای این توافق، قیمت‌ها از بالای 110 دلار در هر بشکه در سال 2014، به پایین 30 دلار در هر بشکه سقوط کرده است. نفت برنت اکنون حدود 70 دلار در هر بشکه است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به رویترز گفته است ریاض و مسکو سرگرم کار روی توافقی برای توسعه اتحاد نفتی کوتاه مدت خود هستند.

کرملین نیز اعلام کرده روسیه و عربستان سرگرم گفت و گو درباره گزینه‌های مختلفی برای همکاری در بازار نفت جهانی هستند.

طبق اعلام وزارت انرژی روسیه، روس‌نفت – بزرگترین شرکت نفتی روسیه – و لوک اویل که دومین تولیدکننده بزرگ این کشور است، هر دو تولیدشان را در مارس 0.1 درصد افزایش دادند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccmeqs.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما