تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
جالب است ۰
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در تاریخ ایران در موارد انگشت شماری، تراز تجاری کشور مثبت شد گفت: هیچ استراتژی اقتصادی برای رشد صادرات غیرنفتی نداشتیم تا دچار تراز تجاری منفی نشویم.
تراز تجاری منفی به علت عدم رشد صادرات است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، رضا حاجی آقا میری درباره منفی شدن تراز تجاری اظهار کرد: تراز مثبت هیچگاه آن چیزی که انتظار داریم در کشور اتفاق نیفتاده است به جز در یک مقطعی که دولت اعلام کرد که مثبت شده است.

وی افزود: دلایل مثبت شدن تراز در آن مقطع هم به دلیل جلوگیری از واردات بود آن هم وارداتی که بخشی عمده‌ای از مایحتاج مردم را تامین می‌کرد، یکی دیگر از دلایل آن نیز کنترل و جلوگیری از افزایش نرخ ارز و این موارد موجب شد افزایش صادرات بر واردات پیشی بگیرد و تراز تجاری مثبت شود که نتوانست پایدار بماند.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر در یک شرایط عادی واردات کشور به گونه‌ای که نیاز داخل است انجام شود و صادرات هم آن گونه که باید، صورت بگیرد آن زمان می‌توانیم صحبت کنیم که می‌توانیم آیا تراز مثبت داشته باشیم یا نه.

حاجی آقامیری با بیان اینکه در تاریخ ایران در موارد انگشت شماری، تراز تجاری کشور مثبت شد،تصریح کرد:  همین مسئله را در رشد اقتصادی نیز شاهد بودیم.

وی ادامه داد: برای افزایش رشد اقتصادی باید به رشد صادرات غیرنفتی کمک می‌کردیم که در این باره نه استراتژی اقتصادی داشتیم و نه همتی به خرج دادیم برای کمک به رشد صادرات غیرنفتی تا هم رشد اقتصادی پایدار داشته باشیم و هم دچار تراز تجاری منفی نشویم.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برنامه و استراتژی اقتصادی نداریم تاکید کرد: اگر توسعه صادرات داشتیم شرایط اقتصادی به نحوی بود که شاید ارز هم بدین شکل جهش نمی‌کرد و این موارد پکیجی است که نمی‌توان جداگانه به آن پرداخت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbfab8.rhbf8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما