تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
جالب است ۰
صالحی گفت: فقدان نقدینگی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات صنایع کشور به شمار می آیند.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد علی صالحی اظهار کرد:با اینکه صنایع تولیدی بخش مهمی در چرخه اقتصادی کشور و اشتغال برعهده دارند اما هم اکنون با مشکلات عدیده ای دست و پنجه  نرم می کنند.

وی با بیان اینکه بانک ها با صنایع تولیدی،همکاری نمی کنند، افزود:تسهیلات اعطا شده به بخش صنعت به علت سود مازاد بسیار بالای آن ،صنعت گران را دچار چالش های بسیاری کرده است.به عبارتی در شرایط فعلی اقتصاد ،صنایع تولیدی توان پرداخت سود 18 درصدی تسهیلات بانکی را ندارند.

کارشناس صنعت، ادامه داد: هم اکنون سود تسهیلات بانکی منجر به   تعطیلی صنایع فعال کشور شده است.

صالحی بیان کرد:به طور مثال استان لرستان دارای ظرفیت های بالقوه بسیاری است  و به قطب سنگ کشور معروف است با این حال  شاهد تعطیلی بیش از 400 واحد سنگ بری و بیکاری 10 هزار نفر در سطح این استان هستیم.به عبارتی هم اکنون با تعطیلی 75درصدی صنایع استان لرستان  روبرو شده ایم و  هر روز بر  تعداد آمار بیکاری در این استان  افزوده می شود.

وی با اشاره به بیکاری 33 درصدی موجود در استان  لرستان به عنوان نمونه کوچکی از استان های کل کشور در زمینه اشتغال ،در تشریح رفع این مسأله گفت: دولت باید ضمن تزریق منابع و اعتبار ارزان به شبکه بانکی و رفع مشکل نقدینگی و نبود سرمایه در گردش ، اشتغال جوانان را تسهیل کند.

کارشناس صنعت مطرح کرد: نبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات صنعت کشور است.

صالحی، با بیان اینکه فولاد شهرستان ازنا یکی از مهم ترین فازهای اقتصادی منطقه لرستان است، افزود:با اینکه این مجموعه صنعتی باید روزانه  100 هزار تن تولید داشته باشد اما به سبب نبود سرمایه در گردش  تولیدات روزانه آن به 15 هزارتن در روز کاهش یافته است.

وی در پایان گفت:دولت باید برای برون رفت از این مشکلات راهکارهای بهتری را به بانک ها در زمینه تسهیل موانع رخداده برای صنایع و سرمایه  در گردش آنها  ارائه دهد.برای مثال کاهش سود 18 درصدی تسهیلات بانکی از نمونه این اقدامات است.امیدواریم با راهکارهای دولت شاهد رشد و شکوفایی بخش صنعت، تولید ملی وافزایش اشتغال در شهرهای فقیر و استان های محروم  باشیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg3x9q.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین