تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
جالب است ۰
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران:

حباب قیمتی سکه به حداقل رسید

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت بازار به حالت تعادل برگشته است، گفت: حراج سکه توسط بانک مرکزی حباب قیمتی آن را به حداقل رسانده است.
 حباب قیمتی سکه به حداقل رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمد کشتی آرای ، درباره نوسانات بیش از تصور طلا و سکه در مقطع تغییر سال میلادی اظهار کرد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته نوسانات به حداکثر رسید و در یک روند 4 هفته ای قیمت طلا حدود 60 دلار افزایش پیدا کرد.

کشتی آرای با اشاره به این‌که با شروع سال میلادی در داخل کشور شاهد افزایش نرخ ارز بودیم، اضافه کرد: با توجه به تقاضایی که برای خرید ارز در بازار ایجاد شده بود نرخ ارز یکباره شکل صعودی به خود گرفت که این باعث افزایش قیمت سکه طی یک ماه گذشته شد.

او افزایش قیمت طلا و سکه در یک ماه گذشته را بی سابقه دانست و تصریح کرد: طی یک‌ماه گذشته هرگرم طلا با افزایش 10 هزار تومان و سکه حدود 150 هزار تومان رکورد جدیدی را نسبت به شش سال گذشته برای خود به ثبت رساندند.

کشتی آرای با بیان این‌که هفته گذشته در نشست داووس، بر حفظ ارزش دلار تاکید شده بود اما شاخص‌های اقتصادی آمریکا به شدت منفی و باعث کاهش ارزش دلار شد، خاطرنشان کرد: کاهش ارزش دلار در مقابل سایر ارزها به خصوص ریال باعث شد قیمت طلا افزایش پیدا کرده و قیمت جهانی طلا مجددا به هزار و 360 دلار برسد.

او ادامه داد: از آغاز این هفته با توجه به تعدیلاتی که پیش آمد، قیمت هر اونس طلا به هزار و 350 تومان رسید که به نسبت هفته گذشته حدود 19 دلار افزایش داشته است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران گفت: در حالی‌که هفته گذشته قیمت جهانی طلا  افزایش پیدا کرد، در داخل کشور با توجه به کاهش ارزش برابری دلار و عرضه ارز در بازار، نرخ ارز کاهش پیدا کرد و همین عامل کاهش قیمت سکه به کم‌تر از یک میلیون و 500 هزار تومان بود.

او درباره وضعیت بازار در حال حاضر خاطرنشان کرد:  بازار به حالت تعادلی رسیده و التهاب قیمت از بین رفته است.

کشتی آرای تاثیر حراج سکه در از بین رفتن حباب قیمتی آن را موثر دانست و افزود: پیش فروش سکه از 15 بهمن نیز در متعادل کردن بازار تاثیر خوبی خواهد داشت.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در پایان با بیان این‌که قیمت سکه قابل پیش بینی نیست اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، قیمت سکه تا پایان هفته در همین سطح باقی خواهد ماند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce7z8z.jh87xi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین