تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
جالب است ۰
رئیس کانون صرافان:

قیمت دلار ۲۵۰ تومان افت کرد

رئیس کانون صرافان از کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت دلار آمریکا طی هفته گذشته خبر داد و گفت: انتظار می رود همانطور که رییس جمهوری و رییس کل بانک مرکزی هم گفته اند، در هفته های آتی این روند کاهشی ادامه یابد.
قیمت دلار ۲۵۰ تومان افت کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «سعید مجتهدی» اظهار داشت: به طور معمول در زمان هایی مانند پایان سال میلادی که تسویه حساب های تجاری انجام می شود، شاهد تکانه هایی در بازار ارز هستیم که سودجویان از این شرایط استفاده کرده و موج سواری می کنند.

وی با بیان اینکه همه ساله در این ایام نرخ ها در بازار افزایش می یابد، سیاست بانک مرکزی را مدیریت بازار ارز عنوان کرد و اظهار داشت: با گذشت از تقاضای فصلی، می بینیم کسانی که برای سرمایه گذاری پول های خود را به سمت بازار ارز روانه کرده اند، متضرر می شوند.
مجتهدی در باره اینکه هفته گذشته گفته می شد اسکناس در بازار نیست و یا عرضه آن از سوی بانک مرکزی کم است، اظهار داشت: مکانسیم بازار ارز، بر مبنای عرضه و تقاضاست؛ وقتی تقاضا در بازار زیاد شود و پول های سرگردان به بازار ارز، طلا و سکه جاری شود، هرقدر هم عرضه را بیشتر کنیم، و هر قدر هم ارز داشته باشیم، باز هم تقاضا برطرف نمی شود.
مجتهدی اظهار داشت: متاسفانه در زمان نوسان در بازار ارز، متقاضیان غیر واقعی تحت تاثیر قرار گرفته و خریدهای زیادی انجام می دهند که بر بازار اثر می گذرد اما با گذشت زمان، و کاهش قیمت ها متضرر می شوند.
وی به متقاضیان واقعی ارز از جمله مسافران و تجار توصیه کرد که اگر فرصت کافی برای تهیه ارز دارند، تامین نیازهای ارزی خود را به زمان هایی غیر از زمان بروز نوسان ها موکول کنند.
رئیس کانون صرافان تاکید کرد: صرافان همواره بازوی فعال اقتصادی بوده و در ایجاد آرامش در بازار نقش بسزایی داشته اند.
نرخ دلار آمریکا و یورو که دو ارز عمده در مراودات ارزی به شمار می روند، هفته گذشته در بازار رو به افزایش نهاد به شکلی که نرخ دلار به محدوده 47 هزار ریال نزدیک شد و یورو از 58 هزار ریال عبور کرد اما با ورود بانک مرکزی برای مدیریت بازار، قیمت ها رو به کاهش نهاد.
در پایان هفته گذشته قیمت هر دلار به 45 هزار و 330 ریال رسید و یورو 57 هزار و 350 ریال به فروش رفت.
به گفته ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی، روند کاهشی نرخ دلار در بازار آزاد تا پایان سال ادامه می یابد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.p8objh8oo9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما