کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدردانی از دیوان محاسبات کشور؛

نوبخت: کاش دیوان محاسبات حداقل دولت را مطلع می‌کرد

7 بهمن 1396 ساعت 11:15

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه: از این‌که دیوان محاسبات مدتی است که گزارش تفریغ بودجه را به موقع ارائه می‌کند از دیوان محاسبات قدردانی کنیم.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران گفت: طی سال‌های گذشته رویکرد دیوان محاسبات این بوده  که تلاش می‌کند به عنوان یک دستگاه نظارتی قانونمند، واقع‌بین و هدایتگر دستگاه‌ها عمل کند.

وی افزود: در مقابل، روش دیگری هست که به صورت مچ‌گیری است که باز هم باید از دیوان محاسبات تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین گفت: دیوان محاسبات برمبنای لایحه تفریغ که باید از سوی قوه مجریه تهیه شود، باید روی آن کار کند، اما دیوان خود روی آن کار  کرد و گزارش تفریغ را تهیه کرد. حداقل باید دولت را مطلع می‌کرد که این موارد وجود دارد.

نوبخت گفت: این‌گونه نه‌تنها تشویش اذهان عمومی نمی‌شد و مورد استفاده رسانه‌های معاند قرار نمی‌گرفت.

وی درمورد اعداد و ارقامی مطرح شده گفت: کسانی که از اصطلاحات حقوقی و مالی اطلاعاتی ندارد، باعث انتقاد کردند.

وی ادامه داد : بر این اساس، امروز دولت وظیفه پاسخ‌گویی در سازمان برنامه بودجه دارد.

نوبخت افزود: من انتظار دارم با شفافیت و روشنی بتوانیم این موارد را تبیین کنیم و به برخی از ایرادات و اشکالاتی که در گزارش دیوان محاسبات وجود داشت، بپردازیم.

وی همچنین گفت: به طور طبیعی ما هر سال در تبصره‌های مختلف تلاش می‌کنیم مجوزهایی برای استفاده از منابع مالی داخلی و خارجی داشته باشیم. امسال در بند الف تبصره ۵ اجازه استفاده از انتشار اوراق مشارکت به شرکت‌های دولتی داده شد.

وی ادامه داد: آیا سال قبل شرکت‌ها از همه اوراق استفاده کردند؟ پس این‌که ما اجازه انتشار اوراق را داشته باشیم با این‌که تکلیف داشته باشیم، مجزا و متفاوت است. و این‌که اوراق مشارکت را نوعی آینده فروشی تحلیل می‌کنند، اشتباه است.

نوبخت در مورد گزارش دیوان محاسبات گفت: کاش دیوان محاسبات پیش از انتشار این گزارش از ما سوال می‌کرد تا اذهان عمومی دچار تشویش نشود.

وی افزود: اینکه مبالغی از وجوه بدون مصوبه از سوی شرکت ملی نفت ایران برای امر مرتبط با بنزین استفاده شود، با اینکه اذهان عمومی تهییج شود که ۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان پول به خزانه نرفت، خیلی متفاوت است.


کد مطلب: 9963

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/9963/نوبخت-کاش-دیوان-محاسبات-حداقل-دولت-مطلع-می-کرد

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir