تاریخ انتشار :جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
جالب است ۰
در جهت سوء استفاده احتمالی از اطلاعات حساس کارت در مبادلات الکترونیکی بدون حضور کارت، بانک مرکزی از نیمه دوم بهمن ماه سال ۹۶، انجام تمام تراکنش‌های مالی به جز پرداخت قبوض عمومی، در تمام مسیر‌هایی که به جای فیزیک کارت از اطلاعات آن استفاده می‌شود، را منوط به رمزنگاری مبدا تا مقصد تراکنش کرد.
 مبادلات کارتی مردم امن‌تر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی به منظور ارتقای سطح امنیت مبادلات کارتی مردم و پیشگیری از سوء استفاده احتمالی از اطلاعات حساس کارت در مبادلات الکترونیکی بدون حضور کارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از نیمه بهمن سال 96، انجام تمام تراکنش‌های مالی به جز پرداخت قبوض عمومی، در تمام مسیر‌هایی که به جای فیزیک کارت از اطلاعات آن استفاده می‌شود، را منوط به رمزنگاری مبدا تا مقصد تراکنش کرد.

براساس این بخشنامه، اطلاعات حساس کارت مردم همچون رمز دوم آنها، نباید از مسیر‌هایی که فاقد رمزنگاری مناسب بوده و امکان ذخیره سازی یا مشاهده آن توسط عواملی غیر از بانک یا ارایه دهنده خدمات پرداخت وجود دارد، مبادله شوند.

در این بخشنامه در جهت ارتقای سطح امنیتی بستر‌های موجود مبادلات پولی مردم اولین گام برداشته شده و حرکت به سمت استفاده از سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی بانک‌ها و ارایه دهندگان خدمات پرداخت، برای انجام مبادلات کارتی بدون حضور فیزیک کارت به عنوان راه حل ایمن توصیه می‌شود.

گفتنی است براساس این بخشنامه ارتقای سطح خدمات برنامه‌های کاربردی پرداخت همراه، امکان استعلام مانده حساب متصل به کارت برای تمام کارت‌های بانک‌ها در مرکز شتاب فراهم می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci.ra3ct1a3ybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما