تاریخ انتشار :جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
جالب است ۰
فاینانس پروژه نوعی تامین منابع مالی به اتکای محصولات تولیدی مورد انتظار پروژه است که می‌تواند از طریق درآمد حاصل از فروش محصولات یا دارایی‌های سرمایه‌ای یک طرح انجام شود.
 تامین مالی به روش فاینانس پروژه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، به عبارت دیگر فاینانس پروژه به معنای جمع آوری وجوه برای تامین منابع یک پروژه سرمایه گذاری با سرمایه قابل تفکیک (از نظر اقتصادی) است. در این روش، تامین کنندگان وجوه اصولا به جریان نقدی درآمدی پروژه به عنوان ایفا کننده نقش منبع نقدی برای تادیه یا پس دهی وام ها پرداختی، سود حاصل مورد انتظار و سود تعلق گرفته به سهم سرمایه گذاری شده خود در پروژه می نگرند.

در واقع،  وام دهنده پس از بررسی جریان نقدی درآمدی پروژه (به عنوان منبع اصلی بازپرداخت وام) و پذیرفتن دارایی های آن به عنوان وثیقه نسبت به تامین منابع برای پروژه مورد نظر اقدام می کند.

فاینانس پروژه، یک روش طراحی شده برای تامین کردن منابع یک بنگاه اقتصادی (یک شرکت واسطه یا یک شرکت پروژه ای) است. بنگاه مزبور، توسط ضامن یا ضامن های آن با استفاده از سهم مشارکت خود در تامین منابع مورد نیاز (که اصطلاحا بدهی پایه نامیده می شود)، تاسیس می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.x0n2yt0nxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین