تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
جالب است ۰
مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت :

افزایش ۱۵ درصدی صادرات معادن و صنایع معدنی کشور

مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۵ درصدی ارزش صادرات معادن و صنایع معدنی کشور در ۹ ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
افزایش ۱۵ درصدی صادرات معادن و صنایع معدنی کشور
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، میکائیل عظیمی در گردهمایی فعالان بخش معادن و صنایع معدنی استان اصفهان که در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: معادن و صنایع معدنی (فلزی و غیر فلزی) کشور در 9 ماه سالجاری پنج هزار و 673 میلیون دلار صادرات داشتند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 930 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی صادرات معادن و صنایع معدنی از نظر وزنی افزود: معادن و صنایع معدنی کشور در 9 ماه سالجاری 42 میلیون و 510 هزار تُن صادرات داشتند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 39 میلیون و 771 هزار تُن بوده است.
مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت با اشاره به پیش بینی پنج هزار و 276 میلیون دلار ارزش صادرات معادن و صنایع معدنی کشور برای 9 ماه سالجاری گفت: این برنامه 108 درصد تحقق یافته است.
عظیمی افزود: مقدار کل پیش بینی شده برای صادرات معادن و صنایع معدنی کشور در سال جاری حدود هفت هزار و 34 میلیون دلار است.
وی با اشاره به جدول صادرات معادن و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی بطور مجزا نیز اظهار کرد: مجموعه معادن کشور در 9 ماه سالجاری 979 میلیون دلار صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به صادرات 18 میلیون و 525 هزار تُنی معادن کشور در 9 ماه سالجاری با افزایش 2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اضافه کرد: برنامه های پیش بینی شده برای صادرات معادن کشور در این مدت 119 درصد تحقق یافته است.
عظیمی همچنین خاطرنشان کرد: مجموعه صنایع معدنی فلزی کشور نیز در 9 ماه سالجاری سه هزار و 354 میلیون دلار صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به افزایش 41 درصدی صادرات صنایع معدنی فلزی کشور از نظر وزنی اضافه کرد: صنایع معدنی فلزی کشور در مدت مذکور هفت میلیون و 648 هزار تُن صادرات محصول داشته اند.
وی برنامه پیش بینی شده برای صادرات صنایع معدنی فلزی کشور در سال جاری را چهار هزار و 140 میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: این برنامه تا 9 ماه سالجاری 108 درصد تحقق یافته است.
مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به صادرات صنایع معدنی غیر فلزی گفت: برنامه پیش بینی شده برای صادرات محصولات این صنایع در سالجاری یکهزار و 794 میلیون دلار و برای 9 ماه از سال یک هزار و 346 میلیون دلار است.
وی با اشاره به تحقق 100 درصدی این برنامه تا 9 ماه سال جاری، گفت: ارزش صادرات صنایع معدنی غیر فلزی در 9 ماه سالجاری یکهزار و 340 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش دارد.
وی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات صنایع معدنی غیر فلزی در 9 ماه سالجاری 15 میلیون و 878 هزار تُن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته است.
وی دلیل کاهش صادرات صنایع معدنی غیر فلزی از نظر وزنی را رفع نیاز داخل کشور عنوان کرد.
رئیس انجمن سنگ اصفهان نیز در این گردهمایی گفت: حدود 600 معدن فعال و 2 هزار واحد فرآوری صنایع معدنی با حدود 50 هزار نیروی کار در استان اصفهان مستقر است.
رضا احمدی افزود: معادن و صنایع معدنی استان با پنج مشکل عمده مواجه هستند که شامل افزایش هزینه های سوخت، افزایش حقوق دولتی، مالیات، ارزش افزوده و افزایش هزینه های عمومی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از معادن و صنایع معدنی استان اصفهان با ماشین آلات 50 سال گذشته کار می کنند، تصریح کرد: با این ماشین آلات و تجهیزات فرسوده نمی توان برای بهبود صادرات و جلوگیری از خام فروشی کار چندانی کرد.
رئیس انجمن سنگ اصفهان با بیان اینکه قوانین مشکل دار دست و پای ما و مدیران مربوطه را بسته است خواهان رفع این مشکل ها و توجه بیشتر به نوسازی تجهیزات و ماشین آلات معادن و صنایع معدنی کشور شد.
در این جلسه که با حضور گروهی از فعالان بخش معدن و صنایع معدنی استان اصفهان برگزار شد ، در باره مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی این استان تبادل نظر و رایزنی شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.vehfuqehhsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما