تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲
جالب است ۰
از سوی مدیرکل دفتر مقررات سازمان توسعه تجارت؛

جزئیات ابطال کارت های بازرگانی اعلام شد

کارگروه پالایش کارت های بازرگانی در سازمان های صنعت استانها تشکیل شد و بر اساس آن ۱۶۰۰ کارت بازرگانی ابطال شده است.
جزئیات ابطال کارت های بازرگانی اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی علی آبادی فراهانی درباره جزئیات ابطال 1600 کارت بازرگانی اظهار کرد: کارگروه پالایش کارت های بازرگانی در سازمان های صنعت استانها تشکیل شد و بر اساس آن 1600 کارت بازرگانی ابطال شده است.

وی داشتن محل کسب و کار انجام فعالیت بازرگانی، شرایط سنی، سوابق مالی را از جمله شرایط صدور کارت بازرگانی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درباره کارت های ابطال شده افزود: قالب کارت های ابطال شده مفقودی بودند که خود جای سئوال دارد که از این کارتهای مفقودی چه استفاده ای می‌شده، طبق پایش که در استانها صورت گرفته صاحب کارتها پیدا نشده یا اگر پیدا شده، اشخاص دیگر غیر از صاحب کارت از آنها استفاه کرده بنابراین این کارت ها ابطال شدند.

علی آبادی گفت: در آیین نامه رتبه بندی کارت های بازرگانی که با همکاری اتاق بازرگانی تدوین شده کارت های بازرگانی به طلایی، نقره و برنزی تقسیم بندی شده که بر اساس آن برای کارت های طلایی 5 سال، نقره ای 4 سال و برنزی 3 سال قابلیت تمدید یا صدور کارت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 96 با ابلاغ رئیس سازمان توسعه تجارت به روسای سازمان های صنعت استانها ابلاغ شده که کارت های موردی تحت عناوین یک بار مصرف یا عناوین مشابه صادر نشود و در مواردی که نیازی به کارت بازرگانی ندارد از طریق مکاتبه با گمرک انجام شود.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: هدف از صدور کارت های بازرگانی موردی به منظور تسهیل تجارت بوده که متاسفانه منجر به فرارهای مالیاتی شد و برخی برای نپرداختن دیون دولتی از آن استفاده می کردند که جلوی آن گرفته شد.

علی آبادی گفت: صدور کارت بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی و اتاق تعاون انجام می شود که مکانیزم های خاص خود را دارند علاوه بر آن کارگوه های پالایش وظیفه نظارت بر آن را دارند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.78objh8on9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما