تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
جالب است ۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تشریح گزارش عملکرد بودجه ۹۶ گفت: براساس عملکرد دولت نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد در سال ۹۵ به ۱۱.۷ درصد در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری کاهش یافته و رشد اقتصادی با احتساب درآمدهای نفتی طی همین مدت ۵.۶ درصد و بدون احتساب درآمدهای نفتی ۶ درصد محقق شده است.
نوبخت: کاهش نرخ بیکاری به ۱۱.۷درصد وافزایش رشد اقتصادی به ۶درصد رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد بودجه ۹۶ دولت طی ۱۰ ماهه گذشته پرداخت و افزود: گزارش عملکرد به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.وی ادامه داد: این گزارش مبتنی بر پیش بینی عملکرد بودجه دولت در سال جاری براساس دو نرخ ۵۰ دلاری و ۵۵ دلاری هر بشکه نفت تهیه شده است. دولت با نرخ فروش هر بشکه نفت ۵۰ دلار و واریز سهم ۲۰ درصدی صندوق توسعه ملی، ۳۰۹ هزار میلیارد تومان از سه منبع درآمدها، واگذاری‌های سرمایه‌ای و واگذاری‌های ناشی از تملک دارایی‌ها درآمد کسب کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین سقف درآمدهای بودجه را براساس فروش هر بشکه نفت ۵۵ دلار نیز پیش‌بینی کردیم که  درآمد ناشی از آن ۳۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شد. پیش بینی دولت به ازای هر بشکه نفت ۵۰ دلار کاملا درست بود طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری درآمدهایمان اندکی بیش از هر بشکه نفت ۵۰ دلار بود. اما در سرجمع پیش‌بینی‌ها بودجه مدنظر دولت تحقق نیافت چراکه دولت پیش بینی می کرد ۲۰ درصد از درآمدها را که بالغ بر ۱۱۶ هزار میلیارد تومان بود باید به صندوق توسعه ملی واریز کند اما مجلس این سقف را به ۳۰ درصد افزایش داد، به همین دلیل بودجه دولت اندکی کاهش یافت.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جزئیات مبالغ واریز شده به حساب خزانه کل کشور طی ۱۰ ماه گذشته گفت: تا ابتدای بهمن ماه سال جاری ۲۲۲ هزار میلیارد تومان به خزانه واریزی داشته ایم و پیش بینی می کنیم تا آخر سال ۸۷ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب خزانه واریزی داشته باشیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.vnwt23n6wftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما