تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
جالب است ۰
اکنون فناوری اطلاعات جزو لاینفک و جدایی‌ناپذیر نظام بانکی کشور است، به‌طوری‌که عملیات دستی در بانک‌ها برچیده شده و ورود، نگهداری و تحلیل اطلاعات در حساب‌های بانکی در لحظه و از طریق سیستم‌های بسیار پر قدرت بزرگ مقیاس در حال انجام است.
فناوری اطلاعات جزو لاینفک و جدایی‌ناپذیر نظام بانکی کشور است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی دیواندری در افتتاحیه هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که صبح امروز با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس چند دهه تلاش خستگی ناپذیر در این زمینه، در حال حاضر کشور ما بر اساس اغلب شاخص‌های جهانی، در استفاده از فناوری اطلاعات بانکی در سطح بالایی قرار دارد.

دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان این که پیشرفت‌های فناوری باعث ایجاد تحولات ساختاری و توسعه مدل‌های کسب ‌وکار جدید بالاخص در عرصه ارائه خدمات مالی شده است توضیح داد: در دنیای امروز شاهد ظهور کسب و کارهای نوآورانه‌ای با نام فین‌تک‌ها هستیم که با ارائه خدمات مالی گسترده، به یاری بانکداری سنتی به وجود آمده‌اند و گسترش فعالیت فین‌تک‌ها در جهان نشان‌دهنده پتانسیل‌ بالای این شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف است.

دیواندری با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها، سرمایه‌گذاری جهانی در فین‌تک‌ها در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ بالغ بر ۸.۲ میلیارد دلار بوده است. تصریح کرد: نگاهی به نحوه تعامل بانک‌های جهان با این بازیگران جدید حاکی از آن است که بانک‌ها، دیگر به این نهادهای تازه‌وارد به عنوان رقیب نمی‌نگرند بلکه با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت آنها، از نوآوری‌ها، خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهند در جهت ارتقاء کارایی خدمت‌رسانی، حداکثر استفاده را کرده و توانسته‌اند از این مسیر عملکرد خود در زمینه سودآوری را بهبود بخشند.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای نوین می‌توانند فرصت بی‌نظیری را برای رشد و تعمیق صنعت بانکداری کشور، افزایش دسترسی به خدمات مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کارآیی عملیات بانکی رقم بزنند، اضافه کرد: علاوه بر مزایایی که استارت‌آپ‌های مالی برای صنعت بانکداری دارند، در دنیای امروز این کسب و کارهای جدید نقش انکارناپذیری در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت به پیشرانی برای توسعه بدل شده‌اند.

اولین روز از هفتمین همایش سالانه بانکدارى الکترونیک و نظام هاى پرداخت امروز در سالن همایش هاى برج میلاد برگزار شد. این مراسم تا فردا سوم بهمن ماه ادامه دارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.aehfuqeaisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما