تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
جالب است ۰
«اقتصاد آنلاین» گزارش می‌دهد؛

برگشت شاخص به بهانه اصلاح قیمت کامودیتی‎ها

با نشانه های دیده شده از سوی بازاهای جهانی در روزهای گذشته انتظار آن می رفت که بورس تهران نیز به این روند اصلاحی عکس العمل نشان دهد و برای مدتی وارد فاز استراحت شود.
برگشت شاخص به بهانه اصلاح قیمت کامودیتی‎ها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، طی داد و ستدهای امروز معامله گران، شاخص بازار بورس با 106واحد افت  به عدد 98هزار و 8173 رسید. امروز 850 میلیون برگه سهم به ارزش 280میلیارد تومان معامله شد که نسبت به معاملات چهارشنبه گذشته کاهش 15 درصدی داشت.اما  شاخص هم وزن با 7 واحد افزایش نسبت به روز قبل روی پله  17هزار و 447 واحد ایستاد. اما شاخص کل فرابورس با 9واحد  تغییر منفی نسبت به روز گذشته روی عدد یک هزار و 83 واحد به کار خود پایان داد.

در معاملات امروز بورس، گروه های خودرو، استخراج کانه های فلزی و قند وشکر بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند. در این بین نمادهی " خودرو" با 37 واحد افزایش ، پتروشیمی جم با 27 واحد افزایشف "کگل" 24 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص اعمال کردند.

اما در سوی منفی های بازار گروه بانکی ها، فلزات اساسی و مواد شیمیایی بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند. همچنین نماد شرکت فولاد مبارکه با 94 واحد افت، گروه مپنا با 50 واحد افت و تاپیکو با 34 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص نهادند.

در بازار امروز نمادهای "فاراک" پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و عدم تقسیم سود، "شپارس" پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و عدم تقسیم سود، "وساخت" از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و عدم تقسیم سود، "قنیشا" از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و تقسیم سود 36ریالی، "وکار" پس از تعدیل منفی 48درصدی و کاهش سود پیش بینی شده از 205 میلیارد تومانی به 106 میلیارد تومان، "فاسمین" پس از افشای اطلاعات با اهمیت در عملکرد شرکت تحت کنترل، "سصوفی" پس از شفاف سازی رای قطعی 6/4 میلیارد تومانی علیه سصوفی،"لبوتان" پس از شفاف سازی در خصوص رشد بیش از 20درصدی در 5 روز کاری، "کچاد" پس از تعدیل مثبت 35درصدی و افزایش تخمین سود از 7751 میلیارد ریال به 10457میلیارد ریال، "شیراز" پس ارائه توضیحات در خصوص آخرین وضعیت پیش بینی سال مالی 96، "زگلدشت" پس از تعدیل مثبت 18 درصدی و افزایش تخمین سود هر سهم از 359ریال به 425 ریال بازگشایی شدند.

اما در سویی دیگر نمادهای "کشرق" به جهت تعدیل منفی 496 درصدی و تبدیل پیش بینی سود هر سهم از 45 ریال به 178 ریال زیان ، "دسینا" به علت تعدیل منفی 9درصدی و کاهش پیش بینی سود از 929میلیارد ریال به 845 میلیارد ریال، "سصوفی" پس از شفاف سازی در خصوص رای قطعی 6/4 میلیارد تومانی علیه سصوفی، "زگلدشت" پس از تعدیل مثبت 18 درصدی و افزایش تخمین سود هر سهم از 359ریال به 425 ریال، "شپدیس" پس از تعدیل مثبت 60درصدی و افزایش تخمین سود از 4631میلیارد ریال به 7411میلیارد ریال و "فسرب" به علت تعدیل مثبت 30درصدی و افزایش تخمین سود از 47میلیارد ریال به 61میلیارد ریال و نماد معاملاتی شرکت صنعتی‌ بهشهر(غبشهر1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شدند.

در معاملات امروز بازار سرمایه شاهد عقبگرد شاخص در میانه های بازار بودیم که البته این افت را می توان نتیجه اصلاح شاخص فلزات اساسی در بازارهای جهانی دانست. از سوی دیگر جریان ناخوشایند افزایش قیمت دلار در بازارهای داخلی می تواند تا حدی ترمز شاخص بورس را بکشد چراکه اگر این روند صعودی کنترل نشود احتمال توجه سرمایه گذاران به بخش ارز و طلا بیشتر از سهام خواهد شد. اما نکته مثبتی که در حال اتفاق است تداوم روند سودآوری صنایع کالا محور و صادارات محور است. با انتشار گزارش های 9 ماهه مثبت از گروه فلزات اساسی می توان امید آن را داشت که زمستان پررونقی را در بازار سهام شاهد باشیم. از این رو توصیه می شود علاوه بر سهام شرکت های صادراتی و کالا محور در سبد خود، سهام شرکت های هلدینگ با p/e پایین به منظور پوشش ریسک دلار را نیز نگهداری کنید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.j0n2yt09na26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین