تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
جالب است ۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که از صدور جوازهای تاسیس برآورد می شود که میل به سرمایه گذاری روند رو به رشد داشته و امسال ۲۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را داشته ایم.
سرمایه گذاری در صنعت کشور سال ۹۶بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی نظرآباد که روز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری صورت گرفت، افزود: برغم تمام محدودیت ها، صنعت کشور به خصوص در دولت تدبیر و امید روند رو به رشد خود را طی کرده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از واحدهای تولیدی کشور با بالای 50 درصد ظرفیت تولید می کنند، ادامه داد: در استان البرز که هفتمین پایگاه صنعتی ایران است، سال گذشته هزار و 256 پروانه بهره برداری جدید صادر شده که نشان دهنده برتری قابل توجه واحدهای جدید نسبت به واحدهایی که از دنیای مدرن عقب مانده و تعطیل شده اند، دارد.
شریعتمداری گفت: استان البرز در ماه های گذشته از رتبه بیست و هفتم به رتبه اول در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارتقاء یافته است.
وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی که امروز افتتاح شد با مشکلاتی مواجه است که باید در رفع آن اقدام کرد، افزود: یکی از معضلات اساسی واحدهای تولیدی نرخ بالای سود بانکی است چراکه با نرخ سود بالای 23 درصدی، واحدهای صنعتی با مشکل مواجه شده و نرخ بازده در واحدها پاسخگویی سود بانک ها نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: انتظار می رود کاهش نرخ بهره متناسب با تورم در شورای پول و اعتبار مطرح شود.
شریعتمداری تاکید کرد: موسسات مالی و اعتباری راغب به پرداخت اعتبار به واحدهای زود بازده هستند و برای واحدهای صنعتی بزرگ شرایطی را برای تسهیل به طور ویژه در نظر ندارند.
وی با بیان اینکه اشتیاق به تاسیس صنعت نشان از عملکرد و طی طریق صحیح دولت تدبیر و امید دارد، گفت: در البرز محدودیت 120 کیلومتری داریم که نام البرز از قلم افتاده و مستثنی نشده است، ضرورت دارد با رعایت الزامات زیست محیطی البرز نیز مانند قم استثنا در زمینه احداث صنایع در شعاع 120 کیلومتر قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البرز پیشتاز در فناوری های نوین است و همواره حدود 10 درصد از صادرکنتدگان نمونه ما از البرز هستند. البرز چند قومیتی است و رنگین کمانی از ایران زیبا است و باید از این فرصت استفاده کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.aehfuqemmsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما