تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
جالب است ۰
بسته بودن نمادها فقط مختص بانک ها نبوده چرا که بسیاری از ابهامات، منوط به شرکت های بورسی است.
بسته شدن نماد‌ها ربطی به شاخص‌های بورس ندارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، توقف دارایی در بورس‌ها با عنوان توقف نماد شناخته می‌شود و مختص بورس تهران نیست؛ بنابراین متوقف شدن و بازشدن نماد‌ها در بورس سایر کشور‌ها نیز وجود دارد، اما در بورس تهران، بسته‌ ماندن طولانی‌ مدت نماد‌ها به یک معضل تبدیل شده و ریسک نقدشوندگی را بالا برده است.

فعالان بازار سرمایه براین باورند که با توجه به تعدیل منفی بانک‌ها، بازگشایی آنها افت قابل توجه شاخص را به دنبال خواهد داشت، اما بازگشایی این نمادها، بازار را از بلاتکلیفی چند ماهه خارج می‌کند.

چندی پیش، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی دراین خصوص گفت: در بورس، از 37 نماد بسته، 20 نماد بازشده و در فرابورس تعداد نماد‌های بسته از 12 نماد به 8 و در بانک‌ها از 8 به 4 نماد کاهش یافته است.

وی در ادامه دلیل بسته بودن برخی نماد‌ها را مسئله قضایی آنها اعلام کرد.

کرباسیان گفت: در سال 92 سهم نفت در اقتصاد کشور 43 درصد بود در حالی که این سهم در سال 96 به 26 درصد کاهش و جایگزین درآمد‌های مالیاتی و دیگر درآمد‌های دولت شده است.

در این راستا ما هم سراغ کارشناسان بازار سرمایه رفتیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص بسته شدن برخی نماد‌ها که می‌توان آن را به مسأله قضایی مربوط دانست، گفت: بسته شدن نماد‌ها ربطی به شاخص‌های بورس ندارد، چرا که بسته شدن آنها منوط به تصمیم‌گیری سازمان به این شرکت‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسته شدن نماد‌های بانکی منوط به بانک مرکزی است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بسته شدن نماد‌ها به علت رایزنی شرکت‌های بورسی است و بسیاری از این ابهامات، منوط به همین شرکت‌هاست.
توقف نماد‌های بورسی، از بزرگترین چالش‌های بازار سرمایه در کشور است

امیررضا حسنی کارشناس بازار سرمایه دراین باره گفت: توقف طولانی مدت نماد‌های بورسی، یکی از بزرگترین چالش‌های بازار سرمایه در کشور است، چرا که این امر زیان شدیدی را به سهامداران تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه توقف نماد‌ها به صورت‌های مالی برمی‌گردد، اظهار کرد: بانک‌ها موکلفند، طبق دستورالعمل بانک مرکزی عمل کنند و این درحالیست که بعد از پسابرجام، وضعیت صورت‌های مالی و استانداردسازی اجرایی شد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، توقف طولانی مدت نماد‌های بانکی یکی از گلایه‌های سهامداران است. این مساله به دلیل تأخیر در ارائه صورت‌های مالی بانک‌ها صورت گرفته است.

حسنی  با اشاره به علل فروش سهام کنتورسازی دربورس، تصریح کرد: چالش‌های مالی در فروش سهام، یکی از عوامل فروش سهام کنتورسازی در بازار بورس است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.50n2yt09za26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین