تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۲
جالب است ۰
شاخص بورس کشورهای آسیایی به روند افزایشی خود پایان داد و با کاهش روبرو شد؛ در حالیکه قیمت طلا و ارزش یورو بالا آمدند.
بورس آسیا عقب نشست
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه به دلیل کاهش قیمت نفت و کالا از بالاترین رکورد خود فاصله گرفت و با روند نزولی شروع بکار کرد.

در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن 0.15 درصد کاهش پیدا کرد و بورس نیکی ژاپن هم 0.4 درصد کاهش داشت و از بیشترین روند صعودی خود در 26 سال گذشته فاصله گرفت.
بورس وال استریت آمریکا شاهد رکود 1.2 درصدی سهام شرکت های انرژی بود. البته بورس های دنیا از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل رشد پایدار اقتصاد جهانی و بهبود درآمدها در آمریکا و قسمت های دیگر جهان، سودهی داشته اند.
میانگین شاخص بورس کشورهای جهان از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 4.2 درصد افزایش پیدا کرده است. در بازار جهانی ارز، دلار آمریکا با کاهش ارزش قابل توجهی روبرو شد و در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان به نزدیک کمترین سطح خود در 3 سال اخیر رسید؛ ضمن اینکه با کاهش بسته محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی جهان، ارزش دلار بیشتر در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت و باعث اصلاح ارزش دلار می شود که از سال 2014 میلادی به بعد در میان ارزهای اصلی جهان حرکت روبه جلویی را گرفته است.
هر یورو به 1.2323 دلار رسید که نزدیک به بالاترین رکورد آن در سه سال اخیر است و هر دلار به 110.19 ین رسید که حاکی از پایین ترین روند نزولی دلار در برابر پول ژاپن دارد؛ البته در نهایت هر دلار به 110.56 ین رسید.
همچنین انتظار می رود بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را با 25 نقطه پایه افزایش به 1.25 درصد ارتقاء دهد و سرمایه گذاران بر این باور هستند که بانک مرکزی اروپا سرانجام به بسته محرک اقتصادی خود در سال جاری میلادی پایان خواهد داد.
قیمت هر اونس طلا به یکهزار و 340 دلار و 6 سنت رسید که نزدیک به رکورد بالاترین قیمت خود در 4 ماه اخیر است و هر واحد بیت کوین به 10 هزار و 162 دلار کاهش پیدا کرد.
بر پایه این گزارش، بانک مرکزی اروپا وعده داده تا زمانیکه نرخ تورم به هدف از پیش تعیین شده باز گردد به چاپ 2.55 تریلیون یورو ادامه می دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.q9yrak93ypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما