تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۷
جالب است ۰
هند بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ماه دسامبر (آذر-دی) واردات نفت خام از ایران را به بیشترین حجم در ۹ ماه پیش از آن افزایش داده و به افزایش صادرات نفت کشورمان به آسیا کمک کرده است.
واردات نفت خام هند از ایران در ماه دسامبر رکورد زد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) بر اساس اظهارات یک منبع آگاه از برنامه بارگیری نفتکش ها که خواست نامش ذکر نشود، اعلام کرد: برنامه بارگیری نفت خام ایران (بجز میعانات گازی) به مقصد هند در ماه دسامبر در حدود 550 هزار بشکه در روز بود که 78 درصد نسبت به ماه پیش از آن افزایش دارد و بالاترین حجم واردات از مارس (اسفند-فروردین) گذشته است.

بنا به گفته منبع خبری یاد شده، خریداران آسیایی در ماه گذشته میلادی بر اساس برنامه ریزی ها قرار بود یک میلیون و 920 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کنند که از مقدار واقعی بارگیری شده ماه پیش از آن هفت درصد کمتر است.
افزایش واردات نفت خام هند از کشورمان در ماه میلادی گذشته، بیش از حجمی است که برای جبران کاهش واردات نفت خام سه مشتری اصلی دیگر شامل کره جنوبی، ژاپن و چین لازم است.
حجم واردات میعانات گازی هند از ایران در ماه دسامبر هنوز در دسترس نیست.
ماه گذشته از ایران به مقصد تایوان نیز نفت بارگیری شده است. همچنین برای نخستین بار از سال 2012 که مالزی به دلیل تحریم ایران و مشکلات نقل و انتقال پول، خرید نفت از کشورمان را متوقف کرد، شرکت نفتی پتروناس این کشور از ایران نفت خریداری کرد.
به گفته دو منبع خبری دیگر که خواستند نامشان بیان نشود، پتروناس ماه گذشته در چارچوب یک قرارداد خرید نقد، از ایران نفت سنگین خرید.
اطلاعات به دست آمده از تامسون رویترز ایکون نشان می دهد، نفتکش «پتموس واریر» پس از بارگیری در ایران، حدود 300 هزار بشکه نفت خام در بندر مالاکای مالزی تخلیه کرده است.
به نوشته رویترز، پتروناس به درخواست این خبرگزاری برای اظهار نظر پاسخ نداده است.
ایران 3.8 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند و سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است. کشورمان پس از لغو تحریم ها تقریباً صادرات نفت خام خود را دو برابر کرد.
رویترز همچنین نوشت، آمارها نشان می دهند از بنادر ایران ماهانه یک هزار بشکه در روز نفت خام (بجز میعانات گازی) برای صدور به کشورهای دیگر بارگیری می شود.
برجام 14 ژوییه 2015 (23 تیر 1394) میان ایران و گروه 1+5 شامل چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، آمریکا و آلمان امضا شد؛ این توافق از ژانویه 2016 (26 دی1394) اجرایی شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.yehfuqemtsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما