تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
جالب است ۰
نخستین نشست کارگروه مشترک حمل‌ و نقل ایران و فرانسه به ریاست اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و کریستیان اسه ائی نماینده وزیر حمل ‌و نقل جمهوری فرانسه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
برگزاری نخستین نشست مشترک حمل و نقل ایران و فرانسه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در این نشست مسایل قرارداد‌های خرید هواپیماهای ایرباس و ای. ‌تی. ‌آر، قرارداد خرید رادار بین شرکت «تالس» فرانسه و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و خرید نرم‌افزار برای ارتقا سیستم‌های هواشناسی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین همکاریهای آموزشی در شقوق مختلف بین وزارت راه و شهرسازی ایران و سازمان‌های فرانسوی و ارائه راهکارهای همکاری‌های لجستیکی و ترانزیتی بین دو کشور به ‌منظور جابجایی کالا از شرق آسیا (چین) تا غرب اروپا برای تبدیل ایران به یک «هاب لجستیکی » و نیاز‌های راه‌آهن در زمینه خرید قطعات و تجهیزات ریلی از دیگر مسایل مطرح در این نشست بود.
ارائه راهکارهای همکاری‌های دریایی و بندری بین ایران و فرانسه، مذاکره در مورد همکاری‌های فعلی و آینده در حوزه حمل‌و نقل جاده‌ای و خرید سیستم‌های اخذ هوشمند عوارض آزادراهی ETC و همکاری شرکت‌های فرانسوی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ﴿ره﴾ و همکاری در خصوص توسعه فرودگاه‌های مشهد و اصفهان از محورهای دیگر نشست در تهران بود.
بر اساس این گزارش، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور بین الملل نسبت به دستیابی به نتایج اجرایی و عملیاتی از برگزاری اولین نشست کارگروه مشترک حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه ابراز امیدواری کرد و گفت: برای سفر نماینده وزیر حمل‌ و نقل فرانسه به ایران، نقشه راهی طراحی ‌شده که امیدواریم در زمان حضور هیات فرانسوی در ایران نهایی شود.
کریستیان اسه ائی نماینده وزیر حمل‌و نقل فرانسه و عضو دائم شورای محیط‌ زیست و توسعه پایدار از سفر به ایران ابرازخرسندی کرد و گفت: از طرف وزیر حمل‌ و نقل کشور فرانسه این مأموریت بر عهده من قرار گرفت تا بتوانیم با سفر به تهران برای ارتقاء سطح همکاری‌های دو طرف در حوزه حمل ونقل تلاش کنیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci.wa3ct1awvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین