تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
جالب است ۰
چهار دلیل افزایش نرخ ارز، کاهش سود سپرده های بانکی، بهبود عملکرد صنایع در گزارش های دوره ای و رشد قیمت های جهانی باعث شده است در سه ماهه گذشته بازار سرمایه بازدهی بالاتری را نسبت به سایر بازارها ثبت کند و جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشد .
۴ دلیل مهم افزایش جذابیت بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فردین آقابزرگی ، کارگزار بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازدهی سه ماهه بازار سرمایه برای سرمایه گذاران جذاب بوده است، گفت: در شرایط فعلی به چند دلیل سرمایه گذاری در بورس از سوی سرمایه گذاران جذاب ارزیابی می شود و همانگونه که طی 3 ماه گذشته شاهد بوده ایم بطور متوسط بازدهی بورس نسبت به سایر بازارها  بیشتر بوده است .

وی در بررسی دلایل افزایش جذابیت بازار سرمایه به افزایش نرخ ارز دربازار آزاد اشاره کرد و گفت: اخیرا رئیس کل بانک مرکزی اشاره ای به عدم کاهش ارزش پول ملی ایران نسبت به برخی کشورها داشته و گفته است کاهش ارزش پول ملی ما 32 درصد از سال 92 بوده درحالیکه پول ملی ترکیه و روسیه حدود  75 تا 90  درصد کاهش  داشته است . این موضوع علیرغم ظاهر که قدرت پول ملی ما را نشان می دهد مبین پتانسیل رشد ارزها است.

وی معتقد است میتوان انتظار داشت که رشد ارزها به ترتیبی که طی ماه های پیش وجود داشته است همچنان ادامه داشته باشد و این مساله بر سودآوری اغلب صنایع ما نقش اساسی دارد. همانگونه که در سال 91 با جهش نرخ ارزها ، بورس نیز جهشی قابل توجه را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه کاهش نرخ سود بانکی را مولفه اثر گذار دیگر بر بازار سرمایه دانست و ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی برابر است  با افزایش انگیزه سرمایه گذاری، چرا که نشان می دهد  بازده بدون ریسک کاهش یافته و در نتیجه انتظار سوداوری یا همان پی ای از مقبولیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی باعث می شود  پتانسیل ورود نقدینگی به بازارسرمایه بیش از بازار پول شود،گفت: روند گزارش های دوره ای سه ، شش  و 9 ماهه شرکتها همچنان با شیب ملایم افزایشی نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل است که رشد سوداوری صنایع بازار را نشان می دهدو این رسد سودآوری نیز متاثر از رشد نرخ ارز و کاهش نرخ سود بانکی است که باعث بهبود عملکرد صنایع شده است.

آقابزرگی به رشد ملایم و متداوم قیمت کامودیتی ها و قیمت نفت در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود:شیب ملایم و مستمررشد قیمت کامودیتی ها و قیمت جهانی نفت موجب اصلاح پیش بینی  سود اغلب شرکتها و صنایع در بورس شده است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع برتر در بورس را می توان در بخشهایی جستجو کرد  که اولا ارزآوری داشته و ثانیا با قیمت گذاری محصولات و نظارت کمتری نسبت به سایر صنایع از سوی دولت مواجه هستند، گفت: این گروه از شرکت ها در حال حاضر بیش از 30 درصد ارزش بازار را شامل می شوند .

وی با اشاره به ایجاد روند مثبت صنایع مذکور در تحلیل های تکنیکال گفت: روند مثبت تحلیل های تکنیکال باعث شده تا اقبال بازار نسبت به این گروه ها بیشتر شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.n9yrak9n3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما