تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
جالب است ۰
در بیست و نهمین صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران بررسی شد:

راهکارهای پیش روی بودجه از منظر بازارهای مالی

وضعیت بودجه عمرانی، نرخ ارز، عرضه‌های اولیه دولت و زمان‌بندی آن‌ها، انتشار اوراق توسط دولت و نگرانی درباره سر رسید‌های احتمالی اوراق و ریسک‌های همیشه‌ تحمیل‌ شده از سوی سیاست‌گذاران به بازار سرمایه، بخشی از دغدغه‌های اهالی بازار است.
راهکارهای پیش روی بودجه از منظر بازارهای مالی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بیست و نهمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با محوریت لایحه بودجه ٩٧ و انتظارات بازار سرمایه روز گذشته در محل هتل استقلال تهران به همت کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سعید اسلامی بیدگلی دبیر کانون پیشنهاد تاسیس صندوقی برای کمک به حادثه دیدگان حوادث غیرمترقبه ارائه داد چرا که بازار سرمایه  می‌تواند با تشکیل یک صندوق در این موارد با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار کمک‌های مردمی و حتی بودجه نهادها را به‌طور شفاف به بازسازی، بیمه، رسیدگی به بازماندگان و ... اختصاص دهد تا هم به بازگشت اعتماد در جامعه کمک کند و هم این کمک ها به صورت کاملا نظام مند و دقیق به مصرف برسند.

در این نشست عنوان شد در بودجه سال ٩٧ برای اولین بار روش مشارکت عمومی-خصوصی برای بودجه عمرانی مطرح شده است. در این روش ٣ محور دولت،صندوق توسعه ملی و بانکها در تامین هزینه های عمرانی مشارکت خواهند داشت که این موضوع می تواند در اجرایی شدن پروزه های عمرانی متوقف سودمند باشد.

هموارسازی درآمدهای دولت یکی دیگر از اقدامات جدید مطرح شده در بودجه سال آینده است .بدین معنا که به دولت اجازه داده می شود از ابتدای سال اقدام به انتشار اوراق بدهی با سررسید ٣ ماهه کند که موجب تسریع درآمدزایی دولت می شود.

در بودجه سال آینده شاهد افزایش انتشار اوراق بدهی از سوی دولت در بازارهای مالی خواهیم بود که اگر بصورت نظام مند و در چهارچوب ضوابط صورت نگیرد از یک سو می تواند آثار سوئی  بر بازار سرمایه داشته باشد و از طرف دیگر دلیل مضاعفی بر کسری بودجه دولت در سال آینده شود .

https://sarmayegozarionline.ir/vdci.5a3ct1aw3bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین