تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی؛

ذخیره راهبردی شکر از تولید داخل تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر راهبردی شکر از محل تولید داخل تامین می‌شود.
ذخیره راهبردی شکر از تولید داخل تامین می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، یزدان سیف با اشاره به اینکه از دو هفته پیش تاکنون از تاریخ  نهم دی ماه جاری ، 50 هزارتن شکر تولید داخل از کارخانجات با قیمت مصوب خریداری شده است افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران هر کیلو شکر تولید داخل را با قیمت 2720 تومان از کارخانجات خریداری می کند.

وی گفت: امسال یک میلیون و 850 هزار تن شکر از محل تولید چغندر قند در کارخانجات تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مجموع نیاز بازار داخل 2 میلیون و 200 هزار تن شکر است بنابراین با واردات فقط 350 هزار تن نیاز داخل به طور کامل تامین می شود.

سیف گفت: به منظور حمایت از کارخانجات 350 هزارتن شکر وارد کردیم و برای تصفیه به کارخانجاتی که چغندر از کشاورز تحویل می گیرند داده می شود تا کارخانجات فعال باشند و سود واردات نیز به کارخانجات برسد.

وی افزود: با افزایش تولید چغندر قند در چهار سال گذشته 29 کارخانه قند که تعطیل بودند فعال شدند و هم اکنون با صد درصد ظرفیت کار می کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده خرید شکر از کارخانجات تازمانی که بازار این فرآورده به تعادل برسد ادامه دارد.

سیف افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو شکر در کیسه 50 کیلویی 2722 تومان و قیمت شکر 900 گرمی دربسته بندی برای مصرف کننده در فروشگاه ها 3400 تومان و در بسته بندی یک کیلویی 3900 تومان عرضه می شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون قیمت هرکیلو شکر از 2400 تومان به 2650 تومان رسیده است و خرید حمایتی تازمانی که قیمت به 2700 تومان برسد و کارخانجات قند و شکر ضرر نکنند ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر راهبردی از محل خرید شکر تولید داخل تامین می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.f0n2yt0k5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین