تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
جالب است ۰
تناقض میان سخنان مسئولان ارتباطی و مردم درباره تعرفه‌های جدید اینترنت

مردم: اینترنت گران شده است/ مسئولان: اینترنت ارزان شده است

حدود دو ماه از اجرایی شدن طرح تغییر در تعرفه‌های اینترنت ثابت می‌گذرد و طی این مدت همه مسئولان ارتباطی کشور از رضایت مردم نسبت به نرخ‌های جدید خبر دادند.
مردم: اینترنت گران شده است/ مسئولان: اینترنت ارزان شده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش گفته بود که«در مجموع تعرفه‌های اینترنتی کاهش یافته است وبراساس نظرسنجی ها بالای ۷۰ درصد، رضایت عمومی در این‌باره وجود دارد و بررسی‌های مختلفی که انجام شده حکایت از کاهش جدی نرخ اینترنت دارد و حتی در برخی موارد قیمت به یک سوم کاهش یافته است.»

مسئولان مخابراتی هم از رضایت مردم نسبت به تغییر در تعرفه های اینترنتی خبر می دهند و سخنگوی شرکت مخابرات تهران افزایش تعداد پورت های ADSL را به رضایت مردم از تعرفه های جدید مربوط می داند.

به گفته محمدرضا بیدخام « مشتریان در سراسر کشور از طرح های جدید استقبال کرده اند و پس از تصویب تعرفه های غیرحجمی ۶۵۰ هزار پورت پرسرعت به شرکت مخابرات تهران افزوده شده است.»

درحالیکه اکثر به اتفاق مسئولان ارتباطی کشور از رضایت فراگیر کاربران از  نرخ تعرفه های جدید دم می زنند ؛ اما نظرسنجی ها و گزارشات میدانی حکایت از نارضایتی مردم از تغییر تعرفه ها دارد.

جمعه گذشته اقتصادآنلاین از مخاطبان خود خواست تا در نظرسنجی با مضمون « حدود دو‌ماه از تغییر در تعرفه‌های اینترنت‌ثابت می‌گذرد ؛ به نظر شما آیا نرخ‌های جدید اینترنت نسبت به گذشته به نفع مصرف‌کنندگان تمام شده است؟ » شرکت کنند که بیش از 4 نفر در آن رای دادند و از این تعداد  3 هزار و 600 نفر گزینه «خیر» را انتخاب کردند.

نتیجه این نظر سنجی خبرنگار اقتصادآنلاین را مجاب کرد تا در یک گزارش میدانی نیز  نظر شهروندان را دراین‌باره جویا شود که در ادامه، آنها را می خوانید.

علیرضا مشکینی یکی از مشترکان اینترنت پرسرعت دراینباره می گوید: تبلیغاتی که قبل از اجرایی شدن تعرفه های جدید می شد ، بر کاهش چشمگیر قیمت اینترنت خبر می داد ، ولی وقتی نرخ های جدید اعلام شد متوجه شدم که استفاده از اینترنت داخلی و بین‌المللی به طور ترکیب شده اعلام شده است و با این احتساب قیمت ها در بهترین حالت هیچ فرقی نکرده است . حالا بماند که در بیشتر موارد با افزایش نرخ ها نیز مواجه بوده ایم.

ریحانه امیرافشار یکی دیگر از مشترکان اینترنت پرسرعت نیز معتقد است که تعرفه های جدید به نفع کاربران نبوده و تنها شاهد عوض شدن نوع ارایه آن به کاربران بوده ایم.

به گفته امیرافشار در بسیاری از کشورها اینترنت به طور غیرحجمی ارایه می شود ؛ اما نوع ارایه آن با ایران کاملا متفاوت است و به طور کلی پهنای باند در کشورهای صنعتی بسیار ارزانتر در اختیار کاربران قرار می گیرد که در ایران اینطور نیست.

سینا ولی نژاد از دیگر مشترکان اینترنت پرسرعت نیز درباره تعرفه های جدید می گوید :به نظر من این طرح به نفع شرکت ها ارایه دهنده است ؛ چون با این تعرفه ها مردم مجبور می شوند تا بیشتر از قبل از اقدام به خرید حجم اینترنت کنند زیرا حجم های ارایه شده بسیار کم است حتی برای مصرف کاربران خانگی نیز کفایت نمی کند.

این مشترک اینترنت پرسرعت ادامه داد: با تغییر تعرفه های اینترنتی مسئولان از ارزانی پهنای باند خبر دادند ؛ حالا سوال من اینجاست که چرا قیمت خرید یک گیگابیت اینترنت ارزان نشده است و حتی برخی شرکت ها آن را افزایش دادهاند؟

به گفته ولی نژاد  با ترکیب اینترنت داخلی و خارجی فقط شاهد اجبار مردم به محتوای و استفاده از سایت های داخلی هستیم که این مسئله به هیچ وجه با منطق جور در نمی آید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.gb9urhbs0iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین تا آخر فروردین ماه 1402
بالای 30 هزار دلار
زیر 20 هزار دلار
آخرین عناوین