تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۸
جالب است ۰
قیمت نفت سبک ایران که سال ۲۰۱۸ را با افزایش آغاز کرده بود، در هفته منتهی به پنجم ژانویه به مرز ۶۸ دلار برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت سبک ایران به مرز ۶۸ دلار رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به پنجم ژانویه (جمعه، 15 دی‌ماه) با یک دلار و 80 سنت به 67 دلار و 57 سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال 2018 تا کنون، 64 دلار و 57 سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی یک دلار و 40 سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به 64 دلار و 38 سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تا کنون 64 دلار و 38 سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به پنجم ژانویه به 65 دلار و 49 سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و 50 سنت افزایش نشان می‌دهد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و 36 سنت افزایش یافت و به 61 دلار و 36 سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی قیمت نفت خام شاخص برنت با 2 دلار و 28 سنت افزایش به 67 دلار و 94 سنت برای هر بشکه رسیده است.

قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ترتیب 64 دلار و 71 سنت و 64 دلار و 99 سنت برای هر بشکه بوده است که نسبت به هفته گذشته به ترتیب 93 سنت و یک دلار و 50 سنت افزایش نشان می‌دهد.

سرمای شدید در آمریکا و آسیا و افزایش تقاضای نفت خام از سوی پالایشگران این مناطق برای تامین سوخت گرمایشی یکی از مهمترین دلیل افزایش قیمت نفت در هفته اخیر بوده است. ضمن این که کاهش 100 هزار بشکه ای تولید نفت خام لیبی در هفته آخر دسامبر 2017، به دلیل انفجار در خط لوله انتقالی و مشکلات تامین برق در این افزایش بی تاثیر نبوده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.inwt23nkzftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما