تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
جالب است ۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

ورود کسب و کارهای نوپا به دوران بلوغ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ورود کسب و کارهای نوپا به دوران بلوغ و لزوم رفع موانع برای توسعه اقتصاد دیجیتال خبر داد.
ورود کسب و کارهای نوپا به دوران بلوغ
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی پروژه های مخابرات در زمینه استارتاپ ها با بیان اینکه توسعه اقتصاد دانش بنیان از مباحث مهم است، اظهار داشت: در ایران  با همکاری مجموعه های مختلف با محوریت شورای عالی فضای مجازی اقتصاد دیجیتال کشور در حال طراحی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم قانونگذاری در این زمینه گفت: در هندوستان 5 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی در سال 2025 از اقتصاد دیجیتال برنامه ریزی شده است. در ایران با ظرفیت های نیروی انسانی، شرایط مناسبی وجود دارد.

آذری جهرمی ادامه داد: با بیکاری در کشور مواجه هستیم که این مسئله در حوزه فناوری اطلاعات نیز وجود دارد و شاهد این هستیم که کسب و کارهای نوپا در حال ورود به مرحله بلوغ هستند و اینها نشانه های خوبی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است و ما باید موانع کار آنها را رفع کنیم.

وی افزود: طرح های مختلفی تاکنون توسط دولت دنبال شد و از مهم ترین برنامه ها که با همکاری وزارت کار دنبال می شود و تاکنون در 8 استان به سرانجام رسیده و اقدامات آن آغاز شده است، موضوع طرح اشتغال زایی درتکاپو است.

وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری های صورت گرفته با وزارت اقتصاد، کار و ارتباطات به ابلاغ سرمایه گذاری در صندوق های خطرپذیر اشاره کرد و گفت: این صندوق ها بخشی از کسب و کارهای نوپا را در کشور تامین مالی کردند و از موضوعات مهمی که امروز در دنیا به عنوان شیوه تامین مالی پروژه ها مطرح شده تامین مالی جمعی است که در ایران دستورالعمل و شیوه مدون ندارد.

آذری جهرمی ادامه داد: این مهم در دستور کار مجموعه ها قرار گرفته و پیش نویس آیین نامه آن تهیه شده و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی این موضوع را دنبال کردند البته تاثیرگذاری اقتصاد دیجیتال در کشور بسیار بالا است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به آیین نامه ای رسیدیم که به مدل های تامین مالی سرمایه گذاری جمعی ختم می شود و از طریق بورس به روش های جدیدی در تامین مالی می رسیم و بخشی از موانع قانونی در سر راه تامین مالی کسب و کارهای نوپا برداشته خواهد شد.

وزیر ارتباطات در ادامه بیان داشت: متقاضیان می توانند از تامین کنندگان مالی بخواهند در طرح ها شریک شوند و در پروژه های کسب و کار دیجیتال سهم ایفا کنند. در این بخش منابع مالی برای توسعه دهنگان پروژه ها تامین می شود. برخی منابع مالی 10 تا 50 میلیون تومان در اختیار دارند و می توانند در شرایط استارتاپ مقدماتی مشارکت داشته باشند.

جهرمی خاطرنشان کرد: تامین مالی جمعی از امروز برای کسب و کارهای دیجیتال به رسمیت شناخته می شوند. یک مدل رسمی شناخته شده مدل سرمایه گذاری نذر اشتغال است که در این زمینه به دنبال تفاهم نامه با کمیته امداد هستیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: تامین مالی جمعی از امروز برای کسب و کارهای دیجیتال به رسمیت شناخته می شوند. یک مدل به رسمتی شناخته شده مدل سرمایه گذاری نذر اشتغال است که در این زمینه به دنبال تفاهم نامه با کمیته امداد هستیم.

وی گفت: گروهی نیز سرمایه گذاری می کنند تا در بخشی از محصول آینده سهیم شوند. به عنوان نمونه ساخت کالا توسط یک گروه استارتاپی می تواند در نهایت به سرمایه گذاران اختصاص یابد. در زمینه شراکت نیز به ازاء سرمایه گذاری، افراد می توانند در سرمایه گذاری استارتاپ سهیم شوند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.oehfuqetosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین تا آخر فروردین ماه 1402
بالای 30 هزار دلار
زیر 20 هزار دلار
آخرین عناوین