تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
جالب است ۰
بانک مرکزی سوییس اعلام کرد که برآورد آن از سود سالانه خود در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵۵ میلیارد دلار است که در بیش از یک قرن اخیر بی سابقه گزارش می شود.
سود بانک سوییس به ۵۵ میلیارد دلار رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  بانک مرکزی سوییس اعلام کرد انتظار می رود سود سالانه آن در سال 2017 میلادی به 54 میلیارد فرانک معادل 55 میلیارد و 250 میلیون دلار برسد که بیشترین رقم در تاریخ 110 ساله این بانک محسوب می شود.

همچنین بانک مرکزی سوییس انتظار سود سالانه 49 میلیارد فرانکی را از موقعیت ارزی خود دارد که به 748 میلیارد فرانک تا نوامبر سال 2017 میلادی افزایش یافته بود. بانک سوییس آمار کامل مالی خود را در روز پنجم مارس سال جاری میلادی منتشر خواهد کرد؛ ضمن اینکه انتظار می رود به ذخایر طلای این بانک هم 3 میلیارد فرانک افزوده شده باشد.

این در حالی است که سود سالانه بانک سوییس در سال 2016 میلادی 24.5 میلیارد فرانک ثبت شده که رقم فعلی بیش از 2 برابر آن است و آمار سال 2017 میلادی از رکورد سود سالانه این بانک که در سال 2014 میلادی با رقم 38.3 میلیارد فرانک اعلام شده بود، فراتر خواهد رفت.

رقم اعلام شده خبر خوبی برای بانک مرکزی سوییس برای مبارزه خود در برابر قدرت فرانک که ارزش بالای آن به صادرات این کشور آسیب وارد کرده است، محسوب می شود. استراتژی بانک مرکزی سوییس تضعیف ارزش فرانک است تا صادرات این کشور رونق بیشتری پیدا کند و در سال گذشته میلادی فرانک تقریبا 9 درصد ارزش خود را در مقابل فرانک از دست داد.

همچنین سود بانک سوییس بازارهای بورس جهانی را هم رونق بخشیده است. بانک سوییس در حدود 20 درصد از سرمایه گذاری خود را در سهام شرکت های بزرگ جهان مانند آمازون، استارباکس و فیس بوک انجام داده است. البته کسب سود بالای بانک سوییس به معنی دریافت سود بالا برای 2هزار و 200 سهام دار آن نیست.

زیرا براساس قوانین سوییس حداکثر سود برای هر سهم 15 فرانک است. بر پایه این گزارش، کردیت سوییس اعلام کرد که نتایج سود بانک مرکزی سوییس به در پیش گرفتن سیاست پولی انبساطی آن کمک می کند تا بتواند ارزش فرانک را کاهش دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.vd1iw6dmvgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین