تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
جالب است ۰
اماراتی‌ها انتظار دارند وضع مالیات بر ارزش افزوده و برنامه دولت برای افزایش مخارج، منجر به تقویت رشد اقتصاد این کشور شود.
رشد حدود چهار درصدی اقتصاد امارات در سال ۲۰۱۸
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عبدالصلاح الصالح-  معاون امور تجارت خارجی وزارت اقتصاد امارات در حاشیه نشست چشم انداز اقتصادی امارات گفت: بر مبنای پیش بینی بانک مرکزی امارات انتظار می رود نرخ رشد اقتصادی این کشور امسال به 3.9 درصد برسد که اندکی بالاتر از نرخ مورد پیش بینی صندوق بین المللی پول خواهد بود. این نهاد جهانی در  اکتبر سال گذشته، نرخ رشد امارات در سال 2018 را 3.4 درصد پیش بینی کرده بود.

الصالح با بیان این که نرخ رشد امارات در سال 2016 به 3 درصد رسید و دولت هنوز مشغول محاسبه نرخ رشد سال 2017 است گفت: مالیات بر ارزش افزوده به امارات برای تداوم رشد کمک می کند و برای دولت و اقتصاد مفید است.

اقتصاد امارات که پس از سقوط بهای نفت در سال 2014، رشد اقتصادی کمی را تجربه کرد از اواخر سال گذشته به دنبال افزایش صادرات غیر نفتی خود و افزایش نسبی بهای نفت، در حال ثبت مجدد رشد مطلوب است.

به گفته الصالح، انتظار می رود سهم اقتصاد غیر نفتی که در حال حاضر 60 درصد از کل تولید ناخالص داخلی امارات را تشکیل می دهد، در سال 2021 به حدود 80 درصد برسد. دولت از روشهای مختلفی نظیر مالیات بر ارزش افزوده برای سیگار و نوشیدنی، کاهش یارانه سوختی، آب و برق به دنبال ایجاد راههای جدیدی از درآمدزایی برای خود است.

در این نشست، رعد صفدی- مشاور اقتصادی "دبی اکونومی" گفت انتظار می رود اقتصاد دبی در سال 2018 در نتیجه رشد اقتصاد غیرنفتی، به میزان 3.2 درصد رشد کند. اقتصاد امیرنشین دبی برخلاف اقتصاد ابوظبی، شدیدا به تجارت و گردشگری وابسته است.

مقامات اماراتی امیدوارند درآمد خالص اعمال مالیات بر ارزش افزوده در سال اول به 12 میلیارد درهم و در دو سال آینده به 20 میلیارد درهم برسد. خالد البوستانی- رئیس سازمان مالیاتی امارات، ضمن دفاع از اجرای این طرح،   انتقادها از ندادن فرصت کافی به شرکت‌ها برای اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده را بی اساس دانست.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.n9yrak9w7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما