تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
جالب است ۰
مدیر واحد طراحی راهکار شرکت سرو رایانه از برگزاری کارگاه امنیت و معماری ابر (cloud) در موسسات مالی و بانک‌ها در هفتمین همایش بانکداری دیجیتال و نظام‌های پرداخت خبر داد.
برگزاری کارگاه امنیت و معماری ابر در موسسات مالی و بانک‌ها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  بابک حق‌طلب از برگزاری کارگاه امنیت و معماری ابر (cloud) در موسسات مالی و بانک‌ها در هفتمین همایش بانکداری دیجیتال و نظام‌های پرداخت خبر داد و اظهار داشت: کلود به عنوان یک رویکرد الزامی در کل بانک‌ها وجود دارد و باعث چابکی و تدارک سرویس‌ها و منابع زیرساخت آی تی می‌شود.

وی افزود: به کمک سیستم کلود، عملیاتی که در سرویس‌های سنتی در عرض یک هفته انجام می‌شد اکنون در چند دقیقه انجام شده و تدارک منابع زیرساختی با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

حق‌طلب خاطرنشان کرد: سیستم کلود به همین میزان که باعث چابکی در کسب و کار بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود، مخاطرات و ریسک‌های امنیتی را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود نفوذها و حملات امنیتی در مقیاس وسیع‌تر و راحت تر انجام و صدمات بیشتری به زیرساخت آی تی بانک‌ها وارد شود.

وی ادامه داد: بنابراین نیاز است بانک‌ها رویکرد جدیدی با توجه به این معماری داشته باشند، چرا که نمی‌توانند با همان ابزارهایی که سیستم‌های قدیمی را امن‌سازی می‌کردند سیستم کلود را ایمن کنند.

مدیر واحد طراحی راهکار شرکت سرو رایانه بیان داشت: در این کارگاه رویکردها و ابزارهایی که می‌توانند برای ایمن‌سازی زیرساخت کلود استفاده شوند، معرفی می‌شوند.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع "نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.t9yrak9wypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما