تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
جالب است ۰
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

پس از برجام شرکت‌های ایرانی به سوی همکاری با اروپا رفتند

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند چون رابطه سیاسی چین با ما خوب است پس الزاما به لحاظ اقتصادی نیز از ما حمایت می‌کند کاملا غلط است. هر کشوری به دنبال سود است، اگر ما بتوانیم امنیت سرمایه‌گذاری را تضمین کنیم، هر کشوری به سمت ما می‌آید.
پس از برجام شرکت‌های ایرانی به سوی همکاری با اروپا رفتند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، جمشید عدالتیان، در خصوص احتمال عدم تمدید لغو تحریم‌های ایران و خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: از نظر اقتصادی اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، تاثیر مستقیمی بر روی تجارت ما ندارد چون از ابتدای انقلاب در سال 57 تاکنون عملا رابطه ای با آمریکا نداشتیم که الان در خطر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اما این مسئله تاثیر  غیر مستقیم خواهد داشت و آن به وجود آوردن جو عدم اطمینان در بین سایر کشورهای اروپایی و خاور دور در کار کردن با ایران خواهد بود. مسلما این شرکت‌ها با احتیاط بیشتری با ما کار خواهنمد کرد.

عدالتیان گفت: پس از برجام شرکت‌های ما به سمت اروپا رفتند و از بازار چین فاصله گرفتند این نشان می‌دهد اقتصاد ما تمایل دارد با اروپا کار کند تا خاور دور.

عضو اتاق بازگانی ایران در خصوص حمایت روسیه و چین از ایران در صورت خروج ایالات متحده از برجام گفت: در دنیای تجارت حمایت معنی ندارد که از چین و روسیه انتظار داشته باشیم از ما حمایت کنند. فعالان اقتصادی به دنبال سرمایه گذاری یا تجارت با کشوری هستند که کمترین ریسک را داشته باشد.

وی افزود: اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند چون رابطه سیاسی چین با ما خوب است پس الزاما به لحاظ اقتصادی نیز از ما حمایت می‌کند کاملا غلط است. هر کشوری به دنبال سود است، اگر ما بتوانیم امنیت سرمایه‌گذاری را تضمین کنیم، هر کشوری به سمت ما می‌آید.

عدالتیان در خصوص راهکار مقابله با تهدید شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران از سوی آمریکا گفت: ما مجبور هستیم که هزینه بیشتری پرداخت کنیم بدین صورت که سود بیشتری به طرف های خارجی پرداخت کنیم چون الان ریسک سرمایه گذاری در کشور ما بالا رفته است پس باید با پرداخت سود بیشتر آن را جبران کنیم این امر می تواند تا حدودی شرکت ها را برای ادامه مذاکره متقاعد کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.0qoa2bq1pla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین