تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲
جالب است ۰
برای یک کسب و کار مشتری مدار، مهمترین دارایی مشتری و مشتری‌مداری است؛ یعنی یک کسب‌وکار طوری طراحی شود که پیش و پس از خرید، تجربه مثبتی برای مشتری فراهم کند و تکرار خرید و وفاداری او را افزایش دهد.
مشتری‌مداری رمز یک برند برنده
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  مشتری مداری تنها به معنی ارائه خدمات عالی به مشتری نیست، بلکه فراهم کردن یک تجربه خیلی خوب در فرایند خرید و پس از آن است که در این راستا مشتری باید در راس و هسته کسب و کار شما قرار بگیرد.

زمانی که شما مشتری را در مرکز کسب‌وکار خود قرار دهید، اطلاعات ارزشمندی جمع‌آوری می‌کنید که دیدی 360 درجه از مشتری به شما ارائه می‌دهد و به این ترتیب، می‌توانید از آن برای بهبود تجربه مشتری، درک رفتار، علائق و مشغولیت‌های مشتری استفاده کنید.
کسب و کار شما مشتری مدار است؟
می‌توانید ویژگی‌های برند خود را با مشخصه‌های زیر تطبیق دهید و ببینید در کدام دسته قرار می‌گیرید. متمرکز بر مشتری؛ مشتریان و آنچه می‌خرند را می‌شناسید و می‌توانید بازاریابی و فروش خود را بهینه کرده تا سود فروش بیشتری برای شرکت تولید کنید. تحریک مشتری؛ به طور منظم بازخورد مشتری را دریافت می‌کنید، مسائل اساسی را اولویت‌بندی و سعی می‌کنید مشتری را با محصول خود راضی نگاه دارید تا ریزش مشتری را به حداقل برسانید.
تعهد به مشتری؛ بر ارتباطی طولانی‌مدت تمرکز و تلاش می‌کنید تا از طریق برقراری ارتباط احساسی با مشتریان، تجربه لذت بخشی را فراهم و آنها را به خود متعهد کنید. الهام گرفتن از مشتری؛ عمیقا درباره این فکر می‌کنید که مشتریان در کار و زندگی شخصی خود چگونه عمل می‌کنند و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، سعی می‌کنید پیش از اینکه درخواستی کنند، برای آنها محصول جدیدی داشته باشید. به هرحال، رسیدن به مشتری‌مداری یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و باید از یک نقطه شروع کنید.
چالش‌های مسیر مشتری مداری
امروزه افراد درباره خرید از یک برند و پولی که می‌خواهند خرج کنند، بسیار گزینشی عمل می‌کنند و برند برنده همانی است که با مشتری خود با احترام، ارائه خدمات عالی و برقراری ارتباط خوب، برخورد می‌کند. همچنین با گسترش تکنولوژی، این فرصت در اختیار افراد قرار گرفته تا محصولات و خدمات مختلف را با هم مقایسه کنند که چالش بزرگی را برای برندها ایجاد کرده است.
علاوه بر این، بیشتر شرکت‌ها تمام عوامل لازم را ندارند تا ثابت کنند مشتری مدار هستند و بنابراین باید با مشتریان خود شروع و بر آنچه مشتریانتان می‌خواهند، تمرکز کنید. شرکت خود را با توجه به دیدگاه و نظر مشتری طراحی کنید تا بتوانید بر نیازها متمرکز شده و نظر مخاطبان را جلب کنید.
چهار تمرین برای مشتری مداری
مسیر تبدیل شدن به یک سازمان مشتری مدار پیچیده و طولانی است؛ اما چون حتی کوچکترین تغییرات در فرایندها و سیاست‌ها می‌تواند سود مهمی برای مشتری و کارفرما داشته باشد، نباید عقب نشست. برندهایی که به مشتری‌مداری متعهد هستند، بسیار پر شور و مشتاق‌اند؛ آنها باور دارند که بدون مشتری، نمی‌توانند در کسب و کار خود موفق شوند و جهان را از چشمان مشتری خود می‌بینند. بازاریابان یک سازمان مشتری مدار می‌دانند که مشتری چه می‌خواهد و از اطلاعات آنها برای جذب نگاه مشتری استفاده می‌کنند.
برندهایی که به مشتری مداری معتقد هستند، بر خواسته مصرف‌کننده تمرکز و محصولات و خدمات خود را حول آنها گسترش می‌دهند. همچنین برندهایی که میخواهند مشتری‌مدار باشند روی ارتباطاتی تمرکز می‌کنند که تجربه استفاده از محصول و خدمات را به حداکثر برساند. برندهای مشتری‌مدار از استراتژی‌های مشتری‌مداری دقیقی استفاده می‌کنند که بر ایجاد و نگهداری مشتری وفادار و سودآور تمرکز دارد.
همواره جذب مشتری جدید بسیار مشکل‌تر از حفظ مشتری‌های سابق است؛ بنابراین بیشتر کمپانی‌ها روی نگهداری مشتری‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنند تا اینکه بخواهند مشتری‌های جدیدی پیدا کنند. همچنین تنها 2 درصد افزایش در نگهداری مشتری، تاثیر مشابه با 10 درصد کم کردن هزینه‌ها دارد؛ کمپانی‌هایی که می‌توانند مشتری خود را حفظ کنند، زودتر رشد می‌کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.x9yrak9wqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین تا آخر فروردین ماه 1402
بالای 30 هزار دلار
زیر 20 هزار دلار
آخرین عناوین