تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
جالب است ۰
بازار امروز نیز معاملاتی متعادل را پشت سر گذاشت شاهد برخی ریسک های سیاسی (هم داخلی و هم خارجی) هستیم که تاثیر محسوسی بر افت میزان حجم و ارزش معاملات روزانه گذاشته است. یکی از ابهامات کنونی فعالان بازار، اظهار نظر ترامپ در خصوص برجام است که تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.
شاخص بورس ۱۸۳ واحد عقب نشینی کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فارس، فولاد و خودرو با افت حدود 183 واحدی به ارتفاع 96,149رسید که در این بین نمادهای فملی، شخارک و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

درگروه‌های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود در این بین صف خرید نمادهای شلعاب و شتوکا چشم نوازی می‌کردند، نماد زاگرس نیز  (به دلیل ادامه رشد قیمت جهانی متانول) در حاشیه 4 درصد مثبت جزو سبزترینهای گروه بود.
نمادهای گروه آی تی و انفورماتیک به جز نماد اوان و مفاخر که متعادل  منفی بودند، اکثرا مثبت معامله شدند که در این میان نمادهای مرقام و مداران از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند.
گروه خودرویی با توجه به در پیش بودن تصمیم مهم رئیس جمهور امریکا پیرامون توافقنامه بین المللی برجام، با عقب نشینی محسوس خریداران، افزایش عرضه ها،کاهش قیمت اکثر نمادها و در نهایت معاملاتی منفی مواجه شد که در این بین دادوستدهای مثبت نمادهای خلنت و ختور قابل توجه بود.
نمادهای گروه زغال سنگی شامل کطبس، کپرور و کشرق همگی در حاشیه 3 درصد منفی قیمت پایانی قرار داشتند.
امروز نیز شاهد رشد قیمت فلز روی در بازارهای بین المللی (گذشتن از سقف قیمت تاریخی 10 ساله و عمدتا به دلیل ادامه کاهش استراتژیک ذخایر بورس های تاثیر گذار لندن و چین) بودیم از این رو گروه روی شروعی مثبت و پرتقاضا داشت ولی در میانه بازار نهایتا متعادل و مثبت شد در این میان کبافق (4 درصد مثبت)، کدما (5 درصد مثبت)، کاما (2 درصد مثبت) و کروی(2 درصد مثبت) بیشترین رشد قیمتی گروه را داشتند.
صف خرید نمادهای سدبیر و بساما، صف فروش نماد واعتبار و معاملات متعادل و مثبت نمادهای ولصنم، وبملت، ودی، وتوصا، پارسیان و سرچشمه درگروه های کم حجم و متعادل (با گرایش منفی) بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری نمایان تر بودند.
همچنین امروز نماد فرآور پس از اعلام تعدیل مثبت مجدد 44 درصدی و شفاف سازی و توضیحات تکمیلی با رشد حدود 7.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.yd1iw6dmygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین