تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸
جالب است ۰
مجتبی خسروتاج گفت: تعرفه ۳۰۰ قلم کالا در آذرماه تصویب شد
تصویب تعرفه ۳۰۰قلم کالا در آذرماه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مجتبی خسروتاج، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: من هم قبول دارم که باید نظام تجاری قابل پیش‌بینی باشد اما محدودیت‌هایی هست که درجلسه دیگری مطرح می‌کنم.

وی گفت: سال گذشته تنها سالی بود که در آخر سال، جدول حقوق ورودی به دلیل آثار تورمی به تصویب نرسید.

وی افزود: در آذر ماه تعرفه ۳۰۰ قلم کالا تصویب شد که برخی کاهشی و برخی نیز افزایشی بود.

این اظهارات خسروتاج در حالی است که واردکنندگان خودرو از تیرماه سال جاری تا اوایل دی ماه در انتظار تصویب دستورالعمل واردات خودرو و تعیین تکلیف این وضعیت بودند.

همچنین، این اقدام موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار شد.

احتمال بازنگری تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تا دو ماه آینده

مجتبی خسروتاج، رییس‌کل سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: تعرفه‌های جدید به ویژه در مورد خودروهای هیبریدی توسط متخصصان و اهل فن تعیین شده است.

وی گفت: دولت معتقد است که برای کاهش آلودگی هوا باید اقدامات جدی انجام شود و در این راستا استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی کاهش یابد.

وی افزود: همانطور که وزیر صنعت اعلام کرده سعی داریم به سمتی حرکت کنیم که تعرفه‌ها دوسال یک‌بار تغییر کند تا فعالان بخش خصوصی با ثبات در شرایط بتوانند به فعالیت بپردازند.

وی همچنین ادامه داد: کمیسیون ماده ١ پایان سال برگزار می‌شود و در صورتی که کارشناسان نسبت به تعرفه خودروهای هیبریدی انتقاد داشته باشند این موضوع در این کمیسیون مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

خسرو تاج گفت: اکنون تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از خودروهای با سوخت فسیلی پایین‌تر است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca.onok49nuo5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما