تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
جالب است ۰
عملیات انتقال قهری سهام، بر اساس گواهی حصر وراثت، به وراث قانونی وی انتقال می‌یابد و گواهینامه‌های نقل و انتقال سهام برای ایشان صادر می‌شود.
انتقال قهری سهام چیست؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، دارایی سهام و اوراق بهادار افراد فوت شده مطابق با قوانین باید به ورثه قانونی وی منتقل شود.

در این میان، فرایند انتقال این دارایی که فقط، از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه امکان‌پذیر است، با مراجعه وراث و یا نماینده ایشان (که باید جزئی از وراث باشد) و پس از پرداخت مالیات بر ارث اوراق بهادار به دفاتر پیشخوان دولت آغاز می‌شود.

همچنین طی عملیات انتقال قهری سهام، سهام متوفی، بر اساس گواهی حصر وراثت، به وراث قانونی وی انتقال می‌یابد و “گواهینامه‌های نقل و انتقال سهام” برای ایشان صادر می‌شود.

گفتنی است برای دریافت سهام متوفی مراجعه به شرکت‌های بورسی که متوفی در آن‌ها سهامدار بوده لازم است، در این صورت شرکت مذکور ضمن دریافت مدارک مرتبط و بررسی آن‌ها در قالب فرم خاص و به صورت تایپ شده (مشخصات متوفی و مشخصات ورثه) ضمن تقسیم سهام مابین ورثه طبق گواهی حصر وراثت به منظور اعمال در سیستم به شرکت سپرده گذاری ارسال می‌نماید.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.oqoa2bqisla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین