تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
جالب است ۰
با نگاهی به نوسانات دلار و نرخ تورم آمریکا ارزیابی شد؛

چشم انداز فلز زرد از دیدگاه تحلیلگران

تحلیلگران اینوستینگ بر این باورند که قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره طی روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و آمارهای تورم آمریکا قرار خواهد داشت.
چشم انداز فلز زرد از دیدگاه تحلیلگران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد یک درصدی روبرو شد تا برای چهارمین هفته متوالی یک روند صعودی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، شکسته شدن سطح مقاومتی 1300 دلاری یک تحول مثبت در بازار جهانی طلا به شمار می رود. قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر تثبیت شده است.

انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در اقتصاد آمریکا طی ماه دسامبر نیز تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت کالاهای راهبردی داشته است.

اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 148 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به 4.1 درصد رسیده است. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که 190 هزار فرصت شغلی جدید در این مدت ایجاد شده است.

میانگین دستمزدها نیز نسبت به دسامبر 2016 میلادی با رشد 2.5 درصدی روبرو شده است. رشد دستمزدها نکته روشن این گزارش به شمار می رود و موجب افزایش نسبی ارزش دلار شده است.

بعید به نظر می رسد که انتشار آمارهای اشتغال بتواند گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس را تغییر دهد. البته فدرال رزرو احتمالا در نشست ژانویه نرخ بهره را تغییر نمی دهد. بازارهای بین المللی منتظر آغاز دوره ریاست جرومی پاول از ابتدای فوریه هستند.

نظرسنجی اینوستینگ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به 67 درصد رسیده است.

روز سه شنبه آمارهای بخش مسکن استرالیا، تولیدات صنعتی آلمان و تراز تجاری این کشور، نرخ بیکاری منطقه یورو اعلام خواهد شد.

روز چهارشنبه، چین آمارهای مربوط به تورم تولید کننده و مصرف کننده را اعلام می کند، بریتانیا آمارهای تولیدات صنعتی و تجارت خارجی را اعلام خواهد کرد. آمریکا هم قیمت وارادات را منتشر می کند.

به نوشته طلا، پنجشنبه استرالیا آمارهای خرده فروشی، بانک مرکزی اروپا متن مذاکرات نشست اخیر و کانادا آمار تورم قیمت مسکن را اعلام می کند. آمریکا نیز تورم قیمت تولید کننده و مدعیان دریافت بیمه بیکاری را اعلام خواهد کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.9b9urhb5giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما