تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
جالب است ۰
پایگاه خبری بلومبرگ روز دوشنبه اعلام کرد: در حالی که نفتکش ایرانی که به مقصد کره جنوبی میعانات گازی حمل می کرد و پس از تصادف با یک کشتی چینی اکنون در خطر غرق شدن قرار دارد، شرکت «هانویا توتال پتروکمیکال» خریدار این میعانات، خواستار تحویل یک محموله دیگر از سوی ایران شد.
کره جنوبی خواستار یک محموله دیگر میعانات گازی از ایران شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، این شبکه خبری آمریکا روز دوشنبه با اعلام این خبر همچنین یادآور شد که هنوز هم 32 خدمه نفتکش ایرانی مفقود هستند و نفتکش مذکور در حال سوختن است.

گزارش می افزاید: هانویا همچنین پیشنهاد خرید نفتا برای تحویل در ماه فوریه (بهمن - اسفند) را داده است.
در حالی که هانویا اعلام کرده است که این شرکت ذخیره کافی برای جبران کسری ناشی از محموله از دست رفته دارد، معامله گران بر این باورند تقاضای نفتای این شرکت در پی این حادثه افزایش یافته است.
به گفته سخنگوی شرکت هانویا، این شرکت همچنین قصد دارد بابت محموله از دست رفته از شرکت بیمه طرف قرارداد خود ادعای خسارت کند.
به گزارش ایرنا، ایران که سومین تولیدکننده بزرگ کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، بیشتر نفت خام و میعانات نفتی خود را به مشتریان آسیایی می فروشد.
چین، کره جنوبی و ژاپن از مشتریان اصلی نفت ایران هستند.
میعانات نفتی که نوعی نفت سبک محسوب می شود، محصولی است که در کنار گاز طبیعی به دست می آید.
شنبه شب گذشته، بر اثر برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چینی - هنگ کنگی در سواحل شرقی چین، 32 خدمه که 30 نفر آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، مفقود شده اند.
وز­ارت حمل و نقل چین اعلام کرد حادثه ساعت هشت شب شنبه گذشته در 160 مایلی دلتای یانگ تسه رخ داده است.
این کشتی به مقصد کره جنوبی حرکت می کرده که در 250 کیلومتری سواحل شهر شانگهای چین با یک کشتی باربری ثبت شده برای هنگ کنگ برخورد کرده است.
وزارت راه و ترابری چین در بیانیه ای اعلام کرده که 21 سرنشین چینی کشتی باربری کریستال که حامل بار غله از آمریکا بوده است، نجات یافته اند.
اوت سال 2016 نیز یک نفتکش ایران در تنگه سنگاپور با یک کشتی باری سوییس برخورد کرد که تلفاتی نداشت و باعث نشت نفت به دریا نشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.aehfuqe8ysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما