تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
جالب است ۰
بانک مرکزی چین به منظور بین المللی کردن بیش از پیش یوآن، موانع انتقال سهام و سود دارایی های یوآنی را برای سرمایه گذاران خارجی حذف خواهد کرد. این اقدام چین سبب تسهیل استفاده از ارز این کشور در پرداخت ها می شود.
بانک مرکزی چین موانع انتقال دارایی‌های یوآنی را برطرف می‌کند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  بانک مرکزی چین روز جمعه (5 ژانویه) اعلام کرده است که به سرمایه گذاران خارجی اجازه خواهد داد تا سهام و سود دارایی های یوآنی خود را به طور آزادانه منتقل کنند؛ این نهاد متعهد شده است تا تمامی موانع سرمایه گذاری و تجارت بین المللی را در این زمینه حذف نماید.

طبق گفته بانک مرکزی این کشور، استفاده از یوآن برای تجارت و سرمایه گذاری بین المللی، به ایجاد فضای تجاری مناسب و حمایت از پروژه جاده ابریشم کمک خواهد کرد.

گفته می شود که بانک های چینی نیز باید اطمینان دهند که سرمایه گذاران خارجی می توانند به طور آزادانه  سهام و سود دارایی های یوآنی خود را منتقل کنند، چرا که این اقدام باعث تشویق خارجیان جهت استفاده از پول چین برای سرمایه گذاری مستقیم در کشور خواهد شد.

همچنین سیستم تجارت خارجی چین که وابسته به بانک مرکزی است، از روز جمعه به بانک های مجاز خارجی اجازه داده است به طور مستقیم در معاملات منطقه ای بازار ارز بین بانکی شرکت کنند. پیش از این، بانک ها فقط می توانستند یوآن را از اطریق بانک های عامل داخلی خریداری کنند.

طبق اعلام سیستم تجارت خارجی چین، این امر معاملات ارز بین بانکی را بهبود می بخشد و کارایی پرداخت های دوجانبه میان یوآن و سایر ارزهای خارجی را افزایش می دهد.

لی های هونگ، محقق مؤسسه پولی بین المللی چین می گوید که این اقدامات سبب افزایش استفاده از یوآن در پرداخت ها و تسویه های تجاری خواهد شد و شرکت ها و دیگر بانک های خارجی را تشویق می کند که یوآن را به عنوان بخشی از ذخایر خارجی خود نگه داری کنند که فرصت جدیدی برای بین المللی کردن یوآن ایجاد می کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.yd1iw6d00giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین