تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
جالب است ۰
معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار توقف طولانی مدت نمادها را ناشی از انتشار گزارش پیش بینی سود هر سهم(EPS) در گذشته دانست و گفت: با دستور العمل جدید و حذف این نوع گزارش ها، توقف نمادهای بورسی به حداقل رسیده است.
توقف طولانی مدت نمادها به حداقل رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  سعید فلاح پور روز چهارشنبه افزود: بسیاری از نمادها به دلیل ارایه نشدن پیش‌بینی سود یا تعدیل بیش از 20 درصد که همراه با ابهام های اساسی بود، متوقف می شدند که از این پس شاهد آن نخواهیم بود.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه، توسعه بازار سرمایه و حرکت در مسیر جهانی بدون در نظر گرفتن استاندارهای بین المللی محقق نمی شود، گفت: اصلاح رویه های پیشین بازار سرمایه از جمله جایگزینی گزارش پیش بینی EPS بر اساس استانداردهای جهانی و با هدف افزایش نقدشوندگی، ارتقای اثربخشی نظارت و حمایت از حقوق سرمایه گذاران صورت گرفت.
فلاح پور ادامه داد: برای تحقق افزایش عمق تحلیل های بازار سرمایه مقرر شده است که کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران فضا را برای فعالیت تحلیلگران حرفه ای و معتبر (حقیقی و حقوقی) مهیا و تارنمای «تدان» را با همکاری کانون کارگزاران برای ارایه تحلیل ها تقویت کنند به گونه‌ای که مانند سایر کشورها، تحلیلگران معتبر حقیقی و حقوقی بازار بتوانند پیش‌بینی خودشان از سود شرکت ها را در این سامانه قرار دهند تا در دسترس عموم قرار گیرد.
وی افزود: برای هر نماد، محدودیتی از نظر تعداد تحلیلگران وجود ندارد و این کار، اکنون با محوریت کانون نهادهای سرمایه گذاری آغاز شده است.
عضو هیات مدیره سازمان بورس با بیان اینکه در دستور العمل جدید مربوط به افشای اطلاعات، فرصت تعیین شده برای ارایه اطلاعات افزایش یافته، افزود: در دستور العمل پیشین در صورت ارایه نشدن اطلاعات، نماد تا زمان ارسال اطلاعات بسته می شد اما اکنون بورس‌ها می‌توانند به ناشر فرصت دهند تا اطلاعات مالی خود را تکمیل کند و نماد طی این مدت متوقف نمی شود البته، بحث برخورد با ناشران متخلف به جای خود پا برجا است.
فلاح پور به موضوع هشدار مثلثی نمایش داده شده در کنار نمادها اشاره کرد و گفت: نمایش هشدار مثلث در کنار نام شرکت به معنای این است که ناشر به فرآیند تعلیق وارد شده است اما به معنی تعلیق زودهنگام نماد شرکت نیست بلکه بسته به نوع تخلف، تعلیق شدن نماد ممکن است از 4 ماه تا 15 ماه طول بکشد.
وی افزود: در این فاصله نماد باز است و همزمان ضمن برخورد انضباطی با ناشر در صورت تخلف، به ناشر فرصت داده می‌شود که موارد را اصلاح کند؛ در واقع نسبت به دستورالعمل قبلی که نماد بلافاصله تعلیق می‌شد، تعلیق‌‌ها کاهش محسوسی خواهند داشت.
فلاح پور گفت: بنابراین، این هشدار مثلثی تنها جهت اطلاع سرمایه‌گذاران از آخرین وضعیت شرکت است و اینکه سهامداران به عنوان مالکان شرکت از عملکرد نامناسب و تخلفات مدیرانشان آگاه باشند و به تناسب از آنها بخواهند جهت جلوگیری از تعلیق نماد در ماه‌های آینده، موارد را رفع کنند.
بر اساس دستورالعمل جدید سازمان بورس که از 9 دی ماه اجرایی شده است، شرکت های بورسی از ارایه پیش بینی سود سالانه در گزارش های خود منع شده اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.zb9urhb8fiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین